Top Ad 728x90

, ,

UM Nafi Beri PhD Kepada Azizan Osman

UM Nafi Beri PhD Kepada Azizan Osman



Penceramah motivasi popular, Azizan Osman tidak pernah dianugerahkan ijazah doktor kehormat daripada Universiti Malaya (UM), kata universiti itu.

"Pihak universiti dengan ini menegaskan bahawa kami tidak pernah menganugerahkan gelaran Ijazah Kehormat Doktor Keusahawanan kepada Encik Azizan Osman.

"Semoga penjelasan ini dapat menjawab kekeliruan yang timbul dikalangan masyarakat berkaitan dakwaan tersebut," kata UM menerusi kenyataan pada Khamis.

Netizen sebelum ini mempersoalkan mengenai kelayakan akademik Azizan apabila beliau sendiri mendakwa telah dianugerahkan gelaran doktor kehormat oleh UM di atas "kerja keras, dedikasi, sumbangan dalam pembangunan usahawan di Malaysia, terutamanya bumiputera".

Laman web Azizan (azizanosman.com) merujuk beliau sebagai "Dr Azizan Osman" kerana mempunyai PhD dalam bidang pengurusan dari sebuah universiti tempatan.

Sementara itu, laman web firmanya - Richworks Group of Companies menyatakan bahawa beliau adalah pemegang PhD Kehormat dalam bidang keusahawanan daripada UM.

The Star cuba untuk menghubungi Azizan untuk penjelasan.

- mSTAR

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90