Top Ad 728x90

, , , ,

NSTP tutup Kilang Percetakan Ajil dan Senai



The New Straits Times Press (Malaysia) Berhad (NSTP) akan menghentikan operasi percetakan di kilang yang terletak di Ajil, Terengganu dan Senai, Johor.

Menurut sumber, NSTP menjelaskan keputusan itu sebahagian daripada pelan konsolidasi operasi percetakan bagi memastikan syarikat tersebut terus kukuh dalam persekitaran operasi yang mencabar dan pengguna yang memilih kandungan atas talian.

Kakitangan NSTP yang terlibat dalam pelan konsolidasi ini akan menerima pakej pampasan yang saksama malah melebihi had yang diperuntukkan di bawah undang-undang buruh negara.

Kemudahan program penempatan semula ‘outplacement service’ juga disediakan bagi membantu proses peralihan untuk semua yang terlibat.

Pihak berkuasa yang berkaitan dan pihak berkepentingan serta kesatuan telah dimaklumkan mengenai inisiatif ini.

Industri media cetak masa kini semakin mencabar berikutan kecenderungan pengguna memilih media elektronik atas sosial. Kesannya, jumlah pengedaran menurun dan ini menyebabkan perbelanjaan pengiklanan merosot.

Menurut Biro Audit Pengedaran (ABC) Malaysia, pengedaran akhbar negara mencatatkan penurunan sebanyak 12 peratus bagi tempoh Julai hingga Disember 2015 berbanding tempoh yang sama pada tahun 2014.

- Astro Awani

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90