Top Ad 728x90

,

Format Peperiksaan Online Penolong Pegawai Tadbir N29

Format Peperiksaan Online Penolong Pegawai Tadbir N29



Rujukan Pantas Nota dan Soalan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29. Dapatkan sekarang di : http://bit.ly/examn29

Ramai yang bertanyakan admin tentang tips exam online Penolong Pegawai Tadbir Gred N27. Penolong Pegawai Tadbir Gred N27 merupakan jawatan kerajaan dalam Kumpulan Sokongan I yang memerlukan kelayakan Diploma/STPM untuk memohon.

Format peperiksaan online Penolong Pegawai Tadbir hanya mempunyai dua seksyen. Format ini adalah sama dengan format peperiksaan online bagi jawatan gred 29 dan gred 41 yang lain.

Seksyen A – Pengetahuan Am, Isu Semasa

Soalan peperiksaan di dalam seksyen ini meliputi skop yang sangat luas dan seringkali berada di luar jangkaan. Ianya menuntut calon mempunyai pengetahuan am yang luas dan sebenarnya ianya berpaksikan kepada sejauh mana anda peka dengan persekitaran. Itu adalah satu kriteria sebenarnya yang diuji dalam bahagian ini, bagaimana anda peka dan sensitif kepada isu-isu penting lebih-lebih lagi yang melibatkan isu-isu nasional.

Seksyen B – Daya Menyelesaikan Masalah

Soalan di Seksyen ini banyak melibatkan penggunaan IQ, pengiraan dan juga penggunaan statistik. Jadi calon harus bersedia untuk menghadapainya. Kebanayakan soalan yang dikeluarkan adalah sama dengan seisi pembelajaran matematik di peringkat sijil pelajaran malaysia. Calon hanya perlu rajin membuat ulangkaji.

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90