Top Ad 728x90

, , ,

UTC turunkan logo 1Malaysia


Logo 1Malaysia diturunkan di bangunan Pusat Transformasi Bandar (UTC) di Pasar Sentral Labuan, 10 hari selepas pembentukan kerajaan Pakatan Harapan.

Dua unit logo gergasi itu yang berukuran lebih kurang 11.5 meter tinggi dan  5.7 meter  lebar mula diturunkan sejak awal pagi sehingga jam 2.02 petang.

Kerja menurunkan logo 1Malaysia ini adalah selaras dengan arahan yang dikeluarkan oleh Unit Strategi Nasional Kementerian Kewangan bertarikh 14 Mei yang turut melibatkan gambar bekas perdana menteri, bekas menteri besar dan bekas ketua menteri di semua UTC di seluruh negara.

Logo 1Malaysia dilancarkan tidak lama selepas bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Tun Razak  menerajui negara pada tahun 2009.

Jabatan Penerangan Malaysia Labuan turut membuka enam unit poster papan iklan  yang berkaitan dengan 1Malaysia di seluruh Labuan sejak minggu lepas. 

- Bernama



0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90