Top Ad 728x90

, ,

Diperdaya iklan Hilux murah di Facebook


Seorang pekerja bengkel di Kuantan, Pahang kerugian RM17,060 selepas diperdaya dalam proses jual beli kenderaan terpakai menerusi laman sosial Facebook.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Pahang, Superintendan Mohd. Wazir Mohd. Yusof berkata, mangsa mula berurusan dengan suspek pada 14 Ogos lalu.

"Selepas melihat iklan di Facebook, pengadu yang berusia 38 tahun itu menghubungi suspek untuk bertanya mengenai Toyota Hilux terpakai yang ditawar pada harga RM20,000.

"Pengadu membuat bayaran pada harga dipersetujui sebanyak RM17,060 melalui beberapa transaksi antara tempoh 15 Ogos hingga 21 Ogos lalu," katanya.

Ujar beliau lagi, mangsa memaklumkan kepada suspek mengenai bayaran tersebut, namun diberikan pelbagai alasan.

Tambah Mohd. Wazir, mangsa akhirnya berjumpa dengan suspek di rumahnya di Felda Tersang 3 dekat Raub untuk menuntut wangnya kembali.

"Dia (suspek) beritahu kepada pengadu, sekiranya mahu wangnya dikembalikan, pengadu akan dikejar oleh kongsi gelap," katanya.

Mangsa membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah Kuantan di sini semalam selepas berasa tertipu dan kes disiasat mengikut Seksyen 420 Kanun Keseksaan.

- Kosmo!

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90