Top Ad 728x90

, ,

Sumpah Naim Daniel juara AJL34



Lagu Sumpah nyanyian dan ciptaan Naim Daniel diumumkan juara Anugerah Juara Lagu (AJL) Ke-34 yang disiarkan secara langsung TV3 dari Axiata Arena, Bukit Jalil.

Naim memenangi trofi dan wang tunai RM50,000.

Naib juara AJL34 menjadi milik lagu Bangun ciptaan Navigator dan Aman Ra. Lagu dendangan Aman Ra menyaksikan mereka membawa pulang trofi dan wang tunai RM35,000.

Menduduki tempat ketiga adalah Anta Permana hasil ciptaan Hael Husaini dan Ezra Kong. Lagu disampaikan Bob Yusof dan penampilan khas Datuk Seri Siti Nurhaliza.

Kemenangan itu melayakkan mereka menggondol hadiah trofi dan wang tunai RM20,000.

Vokal luar biasa Hafiz Suip ketika mendendangkan lagu Kisah Cinta Kita membawa tuah buatnya apabila diumumkan pemenang trofi Vokal Terbaik dengan hadiah trofi dan wang tunai RM12,000.

Hafiz juga mengungguli kategori persembahan terbaik yang menawarkan ganjaran trofi dan wang tunai RM10,000.

Lagu lain yang turut bertanding adalah Drama (Aepul Roza, Daus SRK, Faeez Ikhwan, Syed Syahmir, Nik Adib / Drama Band); Ku Bersuara (Syamel, Omar K, Blaine Bakri, John Jeevasingham / Ernie Zakri) dan Kisah Cinta Kita (Ikhwan Fatanna, Ayden Ali / Datuk A Aida / Hafiz).

Turut bersaing Ragaman (Faizal Tahir, Mike Chan, Romeo / Faizal Tahir, Jaare, Karim Karam, Mike Chan / Fairuz Misran); Rampas (Hang Nadim, Laq / Bunga Cantik / Akim & The Majistret); Dinda (Ali Sariah / Kugiran Masdo); Peneman (Tam / Hazama) dan Lembah Kesepian (Haqiem Rusli / Haqiem Rusli, Ibnu & Gouffran / Haqiem Rusli) dan Sumpah (Aina Abdul)

Persembahan 12 finalis AJL34 diadili 10 juri profesional dari pelbagai latar belakang dalam bidang muzik iaitu Azmeer, Edrie Hashim, Datuk Wah Idris, Altimet, Helen Yap, Datuk Mokhzani, Sharon Paul, Aznul Haidi dan Cat Farish. Ajai bertindak sebagai ketua juri.

Penghakiman dilakukan berdasarkan markah 80 peratus yang diadili terlebih awal manakala baki 20 peratus melalui persembahan pada malam kemuncak.

Lebih tiga dekad sejak penganjurannya, Anugerah Juara Lagu (AJL) bertujuan memartabatkan industri muzik tanah air terutamanya memberi penghormatan kepada komposer dan penulis lirik.

Diangkat sebagai acara muzik tahunan berprestij tempatan, AJL34 mengetengahkan Warna-Warna Suara sebagai konsep dan tema persembahan pada tahun ini.

Pada acara itu juga lagu Lembah Kesepian nyanyian Haqiem Rusli memenangi Anugerah Pilihan Peminat Setel yang dipilih melalui undian dalam aplikasi Setel, bermula 30 Januari lalu.

AJL34 yang disiarkan secara langsung di TV3 pada pukul 9 malam itu menyaksikan gandingan trio Awal Ashaari, Sherry Al Hadad dan juga Haziq Husni sebagai pengacara.

Malam kemuncak AJL34 turut diserikan dengan persembahan pembuka tirai oleh pemenang Vokal Terbaik terdahulu iaitu Liza Hanim, Misha Omar, Adibah Noor, Jaclyn Victor, Lah Ahmad, Black dan Hazami.

Manakala segmen interlude pula mengetengahkan karya hebat komposer dan penyanyi terkenal, Datuk M Nasir serta disampaikan oleh penyanyi seperti Ameng Spring, Fredo, Datuk Hattan, Datuk David Arumugam dan Nasir sendiri.

Sumber : BHarian

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90