Top Ad 728x90

, , ,

Semakan kelulusan permohonan Geran Khas Prihatin (GKP) kepada IKS




Semakan kelulusan permohonan Geran Khas Prihatin (GKP) boleh dibuat mulai 3 Jun melalui portal rasmi GKP di https://gkp.hasil.gov.my, kata Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN).

LHDN berkata pihaknya menerima sebanyak 642,976 permohonan dalam tempoh permohonan GKP dibuka mulai 1 Mei sehingga 15 Mei, dan sebanyak 488,857 atau 76 peratus permohonan telah diluluskan.

"Bakinya sebanyak 81,260 (12.6 peratus) permohonan masih dalam proses semakan lanjut agensi dan 72,859 (11.3 peratus) permohonan lagi telah ditolak," katanya dalam kenyataan hari ini.

Menurut LHDN, pemohon GKP yang diluluskan dijangka menerima bayaran secara pengkreditan terus ke akaun masing-masing mulai 15 Jun.

Bagi permohonan yang masih dalam semakan pula, LHDN berkata keputusan permohonan akan dimaklumkan mulai 8 Jun dan pembayaran akan dibuat secara berperingkat mulai 15 Jun.

LHDN berkata kerajaan bersetuju untuk memberikan peluang kepada pemohon yang gagal dalam permohonan GKP untuk membuat permohonan rayuan mulai 3 Jun hingga 15 Jun melalui portal rasmi GKP bagi memastikan semua pihak yang layak menerima GKP tidak tercicir.

"Setiap permohonan rayuan akan diproses dengan teliti dan keputusan rayuan akan dimaklumkan mulai 22 Jun manakala pembayaran pula dijangka dibuat mulai 29 Jun," katanya.

- BERNAMA

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90