Top Ad 728x90

, ,

70 hari naik bas New Delhi-London



Syarikat ekspedisi, Adventures Overland menawarkan perkhidmatan pengembaraan dengan menaiki bas dari New Delhi, India ke London dalam tempoh 70 hari.

Berkonsepkan perkhidmatan ‘hop on hop off, bas ke London mampu membawa 20 penumpang di dalam kabin mewah yang diubah suai.

Lapor CNN, bas tersebut akan melintasi 18 negara dengan penumpang berpeluang mengembara ke Myanmar, Tembok Besar China dan bandar bersejarah termasuk Moscow dan Prague.

Syarikat itu ditubuhkan usa­hawan, Tushar Agarwal serta Sanjay Madan.

Menurut Agarwal, idea itu tercetus selepas dia melakukan kembara solo dari London ke Delhi pada 2010.

“Kami dapati pelancong mahu menikmati perjalanan darat tetapi tidak gemar memandu. Jadi timbul idea me­nempatkan pelancong dalam bas dan mereka boleh duduk selesa bagi perjalanan jauh.

“Begitulah lahirnya idea bas ke London,” katanya.

Beliau berkata, bas ke London dijangka beroperasi perte­ngahan tahun depan.

“Waktu terbaik adalah antara April dan Jun. Pada ketika itu cuaca amat sesuai bagi memulakan perjalanan dari India ke Myanmar dan melintasi pergunungan tinggi China serta Kyrgyzstan,” katanya.

Katanya, tiket perjalanan berharga AS$20,000 (RM83,413).

“Mereka boleh memilih sama ada mahu mula dari London atau India kerana sebaik sahaja tiba di London, penumpang sedia ada akan balik menerusi pesawat.

“Kemudian bas akan patah balik dengan 20 penum­pang lain,” katanya.

Pihaknya menerima maklum balas baik sehingga 40,000 orang sudah menyatakan minat menggunakan perkhidmatan itu.

Sumber : Utusan

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90