Top Ad 728x90

,

Anwar Ibrahim dakwa dapat sokongan majoriti

Anwar Ibrahim dakwa jadi PM Malaysia

 

Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa beliau telah memperoleh sokongan majoriti Ahli Parlimen bagi membentuk kerajaan baharu.

Sehubungan itu, beliau yang juga pemimpin Pakatan Harapan (PH) mendakwa kerajaan pimpinan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin telah tumbang.

“Alhamdulillah saya sudah mendapat sokongan kukuh dan meyakinkan daripada Ahli Parlimen untuk dipersembahkan kepada Yang di-Pertuan Agong.

“Untuk makluman semua, saya telah diperkenan mengadap Yang di-Pertuan Agong kelmarin, Selasa pada pukul 11 pagi, tetapi terpaksa ditangguh kerana Yang di-Pertuan Agong menerima rawatan di Institut Jantung Negara (IJN),” katanya pada satu sidang akhbar tergempar di sini hari ini.

Anwar berkata, makluman dan langkah selanjutnya berhubung pembentukan kerajaan baharu akan beliau umumkan selepas mengadap Yang di-Pertuan Agong dalam tempoh terdekat.

 

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90