Top Ad 728x90

Astro saji tontonan EPL ala VIP



Peminat bola sepak kini boleh menikmati tayangan terunggul apabila penyiar rasmi Liga Perdana Inggeris (EPL) secara eksklusif di Malaysia, Astro bakal menyajikan 380 perlawanan berprestij itu secara langsung menerusi televisyen dan aplikasi Astro Go, minggu depan.

Bukan setakat EPL, Astro juga berbesar hati menyajikan pelanggannya dengan saingan bola sepak global seperti La Liga, Ligue 1 dan Serie A serta acara lain termasuk Formula Satu, MotoGP, UFC, NBA serta banyak lagi.

Pelanggan Astro kini boleh menikmati nilai tontonan lebih tinggi dan fleksibel dengan adanya peluang memilih untuk menambah Pek Sukan dari mana-mana Pek Starter (permulaan) yang membolehkan peminat menonton acara sukan global di 11 saluran berdefinisi tinggi.

Ketua Pegawai Eksekutif TV dan Ketua Pegawai Operasi Kumpulan Astro, Euan Smith berkata, pihaknya akan berusaha mencari kaedah baharu agar dapat kekal berhubung dengan pelanggan dan peminat sukan secara maya.

“Menerusi kemunculan semula siaran secara langsung, Astro amat teruja untuk menyajikannya kepada peminat tanah air dengan acara sukan terbesar di dunia dan tiada liga lebih menarik daripada EPL.

“Selain memberikan liputan paling komprehensif, Astro juga membawa tontonan bola sepak ke tahap lebih tinggi dengan Ultra Box dan Jalur Lebar yang menawarkan siaran perlawanan secara langsung dalam 4K UHD yang tiada tandingan.

“Kini, pelanggan tidak akan lagi ketinggalan untuk menonton siaran langsung dengan aplikasi Astro GO dan menonton program EPL secara eksklusif menerusi ‘on demand’ pada bila-bila masa, di mana sahaja mereka berada.

“Kami lihat, terdapat ruang dalam segmen pembangunan sukan, justeru kami berusaha memacu pendapatan dan nilai di ruangan digital dengan memperhebatkan inisiatif,” katanya pada perasmian musim baharu EPL yang akan bermula 12 September ini di Sunway Pyramid baru-baru ini.

Pelanggan Astro juga kini dapat menikmati pengalaman menonton dengan Astro Ultra Box untuk menyaksikan perlawanan terpilih secara langsung dalam 4K UHD, yang menawarkan kejelasan empat kali lebih tinggi daripada HD.

Gabungkan Ultra Box dengan Jalur Lebar Astro juga untuk membolehkan pelanggan Astro berinteraktif dan berupaya untuk menyaksikan kandungan menerusi ‘on demand’.

Pengalaman baharu itu juga merangkumi Rakaman Awan (Cloud Recording), antara muka pengguna baharu yang lebih lancar di semua skrin peranti.

Sementara itu, Ketua Bahagian Sukan Astro, Lee Choong Khay berkata, pihaknya sentiasa mencari kaedah baharu untuk menyokong penonton bersukan serta terlibat secara langsung bersama tokoh sukan kegemaran mereka.

“Dengan menggunakan platform digital, kami menawarkan pengalaman yang tidak dapat dibeli dengan wang seperti

‘Meet & Greet’ secara maya bersama pemain bola sepak dan penganalisis EPL.

“Ikuti juga perkembangan EPL dan acara sukan dengan 500 jam program sokongan seperti Fanzone, The Kelly & Wrighty Show, Premier League Daily, program praperlawanan, analisis dan sorotan perlawanan,” ujarnya.

EPL dengan kerjasama Astro akan turut melancarkan kempen anti-cetak rompak yang pertama, ‘Boot Out Piracy’ minggu depan.

Sumber : Utusan

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90