Top Ad 728x90

COVID-19: Kita lebih bersedia kali ini

 

Tan Sri Muhyiddin Yassin menyatakan sistem kesihatan negara lebih bersedia untuk menangani penularan wabak COVID-19 sekarang, berbanding sebelum ini.

Perdana Menteri berkata, negara juga lebih bersedia dari segi pengalaman dan jumlah tenaga kerja serta mengetahui pola coronavirus.

Bagaimanapun, katanya, orang-ramai perlu memutuskan rantaian virus itu dan cara terbaik ialah duduk di rumah, terutama di kawasan yang dikenakan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketat (PKPD) Bersasar.

"Kita harus melandaikan lengkuk. Kita pernah berjaya melakukannya sebelum ini dan saya yakin kita mampu mengulanginya," katanya dalam perutusan khas, hari ini.

Mengulas lanjut, Muhyiddin berkata, ketersediaan sistem kesihatan negara dapat dilihat menerusi kemudahan dan peralatan mencukupi untuk menangani penularan wabak itu.

"Saya diberitahu oleh Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah, bahawa kita mempunyai ventilator, peralatan kelengkapan peribadi (PPE), peralatan dan ubat-ubatan yang mencukupi.

"Jumlah katil di hospital yang dikhususkan untuk merawat pesakit COVID-19 juga mencukupi dengan kapasiti penggunaan pada masa ini sekitar 29 peratus," katanya

- Berita Harian

 

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90