Top Ad 728x90

, ,

Pelanggan BSN diminta mohon pakej susun semula pembiayaan

Bantuan bayaran balik BSN

 

Bank Simpanan Nasional (BSN) menyeru agar pelanggan yang terjejas oleh pandemik COVID-19 untuk menghubungi pihak bank bagi mendapatkan bantuan yang bersesuaian. 

Pakej Penyusunan Semula Pembiayaan yang ditawarkan oleh Bank Simpanan Nasional (BSN) masih dibuka sehingga 31 Disember depan.

Ketua Eksekutif BSN, Datuk Yunos Abd Ghani, berkata pelanggan yang masih belum memberi maklum balas diminta segera memohon Pakej Penyusunan Semula Pembiayaan.

"Kami menasihatkan agar pelanggan yang berhasrat memohon bantuan untuk menghubungi kami dengan kadar segera kerana proses bagi meneliti setiap permohonan akan mengambil masa".  

Tiga sektor utama pelanggan mikro yang telah memohon Pakej Penyusunan Semula Pembiayaan BSN adalah daripada sektor perdagangan runcit, perdagangan borong serta penjualan dan pembaikan kenderaan.

BSN turut menegaskan kepada pelanggannya bahawa sebarang bantuan pembayaran yang diambil tidak akan menjejaskan status Sistem Maklumat Rujukan Kredit Pusat (CCRIS) mereka.

Pelanggan boleh mengunjungi cawangan utama BSN di seluruh negara (kecuali Kedah) serta cawangan–cawangan terpilih di Kuala Lumpur dan Selangor.

Bagi Negeri Kedah pula, pelanggan boleh berkunjung ke cawangan BSN Aman Jaya.

Senarai cawangan BSN yang beroperasi boleh didapati melalui laman sesawang www.mybsn.com.my.

Untuk keterangan lanjut, sila hubungi pusat hubungan BSN melalui talian 1-300-88-1900. 

Sumber : BERNAMA

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90