Top Ad 728x90

,

Usahawan kosmetik dakwa bergelar Datuk Seri ditahan kes seludup dadah

usahawan kosmetik datuk seri

 

Polis menahan lima lelaki, termasuk seorang anggota tentera kerana disyaki terbabit dengan sindiket penyeludupan dadah rentas negara.

Timbalan Ketua Polis Selangor, Datuk Arjunaidi Mohamed, berkata tangkapan dilakukan menerusi dua serbuan di Taman Serdang Perdana, Seri Kembangan, kira-kira 4.30 petang, Selasa lalu.

"Dalam serbuan pertama, polis menangkap dua beradik lelaki warga tempatan berumur 25 tahun dan 31 tahun yang menaiki sebuah kereta jenis Ford Mustang.

"Polis merampas 120 bungkusan teh Cina mengandungi bahan disyaki dadah jenis Methamphetamine dengan anggaran berat 126.85 kilogram dan nilai rampasan dianggarkan bernilai RM5 juta.

"Polis turut merampas sebuah kenderaan dianggarkan bernilai RM500,000 yang didaftarkan di atas nama isteri kepada suspek kedua," katanya dalam sidang media di Shah Alam.

Arjunaidi berkata, siasatan mendapati suspek usahawan kosmetik di Kelantan dan bergelar 'Datuk Seri', manakala adiknya anggota tentera bertugas di Kuala Lumpur.

"Pada kad perniagaan suspek pertama, menyatakan dia 'Datuk Seri' tetapi semakan mendapati namanya tiada. Kemungkinan dia menggunakan gelaran itu secara tidak sah dan polis masih lagi menyiasat.

"Kedua-dua suspek tidak mempunyai rekod jenayah lampau dan ujian saringan air kencing negatif," katanya.

Susulan tangkapan itu, katanya, polis menahan tiga lagi suspek membabitkan dua warga tempatan dan seorang warga Indonesia berumur lingkungan 32 hingga 43 tahun.

"Ketiga-tiga ialah orang tengah bagi urusan jual beli dadah terbabit.

"Saringan awal polis terhadap ketiga-tiga suspek positif dadah jenis Meth. Dua daripada suspek mempunyai rekod jenayah lampau dalam kes dadah dan jenayah.

"Polis turut menyita tiga kenderaan dan wang tunai berjumlah RM3,000 dengan keseluruhan sitaan bernilai RM158,000," katanya.

Beliau berkata, sindiket dadah yang dipercayai beroperasi lebih lima bulan itu dipercayai menjadikan negara ini sebagai transit, sebelum diedarkan ke negara jiran.

"Sindiket ini dipercayai menyeludup dadah ini dari negara jiran di utara Semenanjung, seterusnya dibawa melalui Pantai Timur ke Pantai Barat.

"Semua tangkapan ditahan reman selama tujuh hari mulai 11 November hingga 17 November depan.

"Kes diklafikasikan dan disiasat mengikut Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya 1952," katanya. 

Sumber : Berita Harian

 

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90