Top Ad 728x90

Enam Kertas UPSR Mulai 2016

Enam Kertas UPSR Mulai 2016


Kementerian Pendidikan akan meneruskan keputusan untuk pecahkan kertas Bahasa Inggeris Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) kepada pemahaman dan penulisan mulai tahun depan disebalik gesaan Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan (NUTP) agar menangguhkan pelaksanaannya.

Ketua Pengarah Pendidikan, Datuk Seri Dr. Khair Mohamad Yusof berkata, jabatan telah memaklumkan orang ramai sejak 2010 bahawa perubahan akan dilakukan terhadap format kertas peperiksaan Bahasa Inggeris UPSR pada 2016.

Dr. Khair mengulas kenyataan Presiden NUTP, Hashim Adnan bahawa keputusan untuk kertas Bahasa Inggeris UPSR bagi pemahaman dan penulisan dipecahkan kepada dua gred bermula tahun depan patut ditangguhkan kerana tempoh sebelum pelaksanaannya hanya setahun dan terlalu singkat bagi pelajar serta guru untuk membuat penyesuaian terhadap sistem baharu itu. Beliau dilaporkan berkata, tempoh yang sesuai adalah dua tahun bagi pelaksanaan format baharu itu.



0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90