Top Ad 728x90

Tindakan tegas jika sentuh isu sensitif

Kementerian Dalam Negeri (KDN) mengarahkan polis mengambil tindakan tegas ke atas pihak yang melakukan tindakan menyentuh sensitiviti sesuatu kaum dan agama.

Menterinya, Datuk Seri Hishammuddin Hussein, berkata tindakan diambil tanpa mengira agama dan kaum bagi memelihara keselamatan rakyat serta keamanan negara.

"Keutamaan saya ialah keselamatan rakyat dan negara yang berbilang kaum. Saya sudah mengarahkan polis mengambil tindakan tegas terhadap sesiapa yang menjejaskan prinsip berkenaan tanpa mengira kaum dan agama," katanya dalam satu kenyataan di sini, semalam.

Beliau mengulas tindakan 50 penunjuk perasaan berkumpul di pintu masuk Bangunan Sultan Abdul Aziz Shah kelmarin, sebagai membantah pemindahan kuil Hindu di Seksyen 23 Shah Alam, Selangor.

Mereka berada di pintu masuk 15 minit sebelum diarah bersurai oleh polis.

Kumpulan itu yang mendakwa penduduk Seksyen 23 membantah pemindahan kuil yang kini terletak di Seksyen 19 ke kawasan perumahan mereka.

Hishammuddin berkata, bantahan dengan membawa atau menggunakan sebarang lambang berkaitan agama adalah perbuatan yang tidak wajar.

Beliau juga menegaskan tanah yang diberi kerajaan Selangor untuk memindahkan kuil Hindu ke lokasi baru sebagai tidak sesuai kerana kediaman itu dihuni majoriti Melayu.

- BERITA HARIAN

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90