Rabu, Jun 30, 2010

Sesi Penilaian Kompetensi Pegawai Tadbir dan Diplomatik (PAC) 2010

Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) sedang mengendalikan urusan pengambilan Pegawai Tadbir dan Diplomatik Gred M41 selepas menerima 59,718 permohonan bagi mengisi jawatan itu.

SPA berkata, ia mengguna pakai kaedah pengambilan secara profiling (myRecruitment) iaitu calon yang memohon akan melalui tapisan kelayakan akademik, peperiksaan, penilaian kompetensi dan temu duga.

Bagi tahun ini, 42,711 calon sudah dipanggil menduduki peperiksaan dan seramai 3,938 calon yang berjaya dipanggil menghadiri sesi penilaian di Pusat Penilaian Kompetensi (PAC).

Sesi PAC akan dijalankan di enam zon iaitu di Institut Tadbiran Awam Negara Malaysia (INTAN) Jalan Elmu, Kuala Lumpur (Zon Tengah) pada 1 hingga 3 Julai 2010 dan 10 hingga 11 Julai; INTAN Sungai Petani, Kedah (Zon Utara) pada 2 hingga 4 Julai dan 9 hingga 10 Julai.

INTAN Kluang, Johor (Zon Selatan) pada 1 hingga 3 Julai dan 10 hingga 11 Julai 2010; INTAN Kemaman, Terengganu (Zon Timur) pada 2 hingga 4 Julai dan 9 hingga 11 Julai; INTAN Kota Kinabalu, Sabah (Zon Sabah) pada 3 Julai dan di Kolej Kesihatan Bersekutu Kuching (Zon Sarawak) pada 3 hingga 4 Julai ini.

Calon juga boleh membuat semakan dan mendapatkan keterangan lanjut dengan melayari Portal SPA di www.spa.gov.my

0 Comments:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.

Recent Posts