Top Ad 728x90

,

Laluan MRT Sungai Buloh-Kajang Dijangka Siap Julai 2017


Rancangan bagi pembinaan laluan MY Rapid Transit (MRT) Sungai Buloh-Kajang berjalan lancar dengan laluan berkenaan dijangka beroperasi pada Julai 2017, kata Ketua Pegawai Eksekutif MRT Corporation Datuk Azhar Abdul Hamid.

Beliau berkata MRT Corporation akan cuba mengelak daripada pemerolehan tanah selagi boleh terutama memandangkan kos tanah dalam pusat bandar raya Kuala Lumpur agak mahal.

"Perbincangan mengenai isu perundangan berkaitan tanah masih berjalan dan diharapkan kami boleh menyelesaikan isu tanah ini pada akhir tahun atau tahun depan," kata beliau kepada pemberita semasa pelancaran Kiosk Maklumat MRT di Plaza Metro Kajang, pada Sabtu.

Beliau berkata MRT Corporation telah mengambil kira isu-isu berhubung bangunan warisan dan kehidupan di Jalan Sultan.

Dalam usahanya untuk meningkatkan kesedaran awam tentang projek MRT, MRT Corporation melancarkan kiosk maklumat mengenainya di sini.

Selain di Plaza Metro Kajang, syarikat juga mempunyai kiosk maklumat di Tesco Mutiara Damansara.

"Kiosk maklumat yang diadakan baru-baru ini di dua pusat membei-belah yang sibuk di Lembah Klang terbukti mendapat perhatian ramai dengan lebih 12,000 pengunjung pada purata 790 orang sehari sejak bermula pada 1 Nov," katanya.

Azhar berkata syarikat juga akan membuka kiok di lokasi lain termasuk Jusco Maluri, stesen LRT Pasar Seni, Cheras Leisure Mall, The Store Sungai Buloh dan stesen LRT Bangsar.

Kiosk maklumat itu merupakan sebahagian kempen MRT Corporation terhadap penglibatan awam yang lebih luas yang akan melibatkan pameran bergerak serta pusat maklumat tetap yang akan diadakan pada akhir bulan ini.

Unit maklumat MRT mudah alih juga akan diwujudkan yang akan membolehkan MRT Corporation membawa maklumat kepada rakyat.

- BERNAMA

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90