Buku : Beres Bos: Tip Mengurus Rutin Harian Pejabat


Dalam operasi harian pejabat, banyak perkara yang sebenarnya dilaksanakan oleh kakitangan pejabat. Ramai yang tidak tahu yang operasi harian pejabat penting dalam memastikan kelicinan operasi organisasi atau pejabat secara keseluruhannya. Kelancaran dalam mengurus rutin pejabat akan memudahkan lagi urusan diantara semua pihak.

Buku ini memberikan panduan mengenai aktiviti harian yang berjalan di pejabat tanpa mengira saiz syarikat. Antara tip-tip yang tulis adalah:
1.pengurusan dokumen
2.pengurusan maklumat
3.pengurusan kewangan
4.pengurusan komunikasi

Turut dimuatkan adalah pengurusan internet yang mampu menjadi strategi terbaik dalam melicinkan lagi operasi harian pejabat. Sesuai untuk mereka yang meminati kerjaya pejabat, kakitangan pengurus dan penyelia yang bekerja di pejabat.

Kandungan

BAB 1: Mengurus Surat
BAB 2: Urus Fail
Bab 3: Urus Mesyuarat
Bab 4: Mengurus Cuti
Bab 5: Telefon
BAB 6: Mengurus Kertas
BAB 7: Urus Acara
BAB 8: Mengurus Maklumat
BAB 9: Bisnes Luar
BAB 10: Mengurus Ruang Pejabat
BAB 11: Ketetapan Masa
BAB 12: Urus Laporan
BAB 13: Urus Borang Tuntutan
BAB 14: Menggunakan Internet
BAB 15: Urus Belian
BAB 16: Urus Kewangan
BAB 17: Pengurusan Stok
BAB 18: Urus Tunai Pejabat
BAB 19: Semangat Berpasukan
BAB 20: Menyelia Staf
BAB 21: Keselamatan dan Kesihatan

Buku ini boleh diperolehi secara online di : http://www.bookcafe.com.my/en/bisnes-and-pengurusan/kerjaya-1/beres-bos-tip-mengurus-rutin-harian-pejabat.html
Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url