Top Ad 728x90

,

Maklum kepada polis bila pulang beraya bagi elak rumah dipecah masuk

Polis menggesa orang ramai yang pulang ke kampung untuk berhari raya supaya memaklumkannya kepada pihak polis bagi memudahkan anggota keselamatan itu membuat rondaan di sekitar kediaman mereka.

Ketua Polis Terengganu Datuk Jamshah Mustapa berkata mereka boleh mengisi borang makluman atau menghubungi balai polis berdekatan bagi mengelakkan kejadian pecah rumah terutama pada musim perayaan.

Katanya dengan membiarkan rumah ditinggalkan kosong dalam jangka masa yang panjang akan mengundang penjenayah yang sentiasa mengintai peluang untuk melakukan jenayah pecah rumah.

"Pada masa itulah (musim perayaan) penjenayah biasanya akan mengambil kesempatan dan kita menasihati orang ramai supaya sentiasa berwaspada," katanya kepada pemberita di Kuala Terengganu.

Jamshah juga menasihatkan orang ramai supaya memastikan semua pintu dan tingkap rumah dikunci sebelum meninggalkan rumah serta memasang alat keselamatan tambahan, selain memberitahu jiran terdekat.

- BERNAMA

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90