Top Ad 728x90

, , ,

Tony Fernandes Berkongsi Pengalaman Dalam Memoir


Selepas lebih satu dekad bertungkus-lumus melalui onak dan duri sebagai seorang usahawan, Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan AirAsia Berhad, Tan Sri Tony Fernandes kini mahu menghargai kehidupan dan ‘berehat’.

Menerusi wawancara bersama portal berita Channel News Asia sempena pelancaran memoir terbarunya, Flying High pada Isnin, Tony yang sering bekerja 18 jam sehari pernah beranggapan bahawa tidur itu membuang masa. Beliau berkata, dia kini mahu ‘bergerak perlahan’.

Memoir yang mengisahkan lelaki berusia 53 tahun itu, menggambarkan dirinya sebagai seorang lelaki yang telah ‘melakukan segala-galanya pada kadar maksimum.’

Bagaimanapun, beliau menyedari bahawa hidup memerlukan keseimbangan, dan adalah penting untuk seseorang mendapatkan rehat yang sewajarnya.

Beliau juga berkata: "Adalah mustahil untuk memberi 100 peratus, setiap hari."

Memoir 244 muka surat itu keseluruhannya menceritkan kehidupan usahawan Malaysia berkenaan bermula dari zaman kanak-kanak, zaman remaja sebagai pelajar sekolah menengah di United Kingdom kemudian dari menjalankan sebuah syarikat muzik kepada syarikat penerbangan.

“Apabila saya menjelajah dari satu negara ke satu negara lain, ia hanya kerana mesyuarat. Sekarang, saya mahu lebih luangkan masa untuk menikmati budaya dan tempat itu.

“Kini, saya rasa lebih efektif kerana lebih stabil,” ujarnya kepada Channel News Asia.

Menurut Tony, kestabilan ini datang dari isterinya, Chloe. Mereka menjalinkan hubungan selama dua tahun sebelum mengikat tali perkahwinan dua minggu lalu. Pasangan itu pertama kali bertemu di sebuah restoran di Paris.

Tony menggambarkan isterinya yang merupakan warga Korea Selatan itu sebagai ‘faktor kestabilan yang baik’ bagi dirinya.

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90