Top Ad 728x90

, , ,

Harga minyak petrol, diesel kekal

Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mengumumkan harga petrol dan diesel buat masa ini akan kekal dan tidak berubah mengikut harga semasa.Dr Mahathir berkata, sekiranya berlaku kenaikan pada harga minyak mentah dunia, kerajaan akan menanggung subsidi supaya ia kekal.

“Harga minyak tidak akan naik dan tidak akan turun. Kalau tidak cukup, kerajaan akan beri subsidi,” katanya ketika menjawab soalan wartawan berkaitan harga minyak negara yang sebelum ini diumumkan naik atau turun pada setiap hari Rabu.

Berikutan pengumuman itu, petrol RON95 kekal pada harga RM2.20 seliter, RON97 (RM2.47) dan diesel (RM2.18) yang kekal sejak lebih sebulan lalu.

Bermula 29 Mac 2017, harga petrol dan diesel negara ini ditentukan sistem apungan terurus, dan diumumkan secara mingguan pada setiap Rabu berbanding setiap bulan.Harga petrol dan diesel diletakkan di bawah sistem apungan terkawal secara bulanan sejak 1 Disember 2014, berikutan penghapusan subsidi minyak.

Pakatan Harapan melalui manifesto mereka sebelum ini berjanji akan menstabilkan harga minyak dan memperkenalkan semula subsidi petrol secara bersasar.

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90