Top Ad 728x90

, ,

Proton perkenal logo dan slogan baharu

Proton perkenal logo dan slogan baharu


Proton Holdings Bhd. (Proton) melancarkan logo dan slogan terbaharunya iaitu Inspiring Connections dalam usaha menjadikannya sebagai jenama automotif moden di peringkat global.

Pengerusi Proton, Datuk Seri Syed Faisal Albar berkata, logo baharu dengan lambang harimau dalam rekaan bulatan telah dikemaskini dengan diangkat tinggi seperti anak panah yang melambangkan kejayaan Proton untuk terus maju ke hadapan.

Menurut beliau, Proton kini memasuki fasa seterusnya dengan penjenamaan baharu yang akan dipacu oleh tiga nilai teras merangkumi penggunaan teknologi inovatif, komitmen terhadap kebolehpercayaan dan penggunaan sudut pandang antarabangsa.

“Pengenalan logo ini telah membuka lembaran baharu terhadap perjalanan Proton selama ini dan sejak dua tahun lalu kami telah berjaya membuktikan kemampuan untuk menjadi sebuah jenama automotif moden.

“Proton akan terus mengeluarkan kereta terbaik yang memenuhi keperluan rakyat Malaysia, namun ini akan dilakukan atas dasar sebuah syarikat yang kompetitif di arena global,” katanya.

Beliau berkata demikian pada majlis pelancaran logo dan slogan baharu Proton di sini semalam.

Kali terakhir Proton menukar logo dan slogannya adalah pada 2016.

Sementara itu, Ketua Pegawai Eksekutif Proton, Dr. Li Chunrong berkata, logo baharu itu akan digunakan oleh model Proton X70 pemasangan tempatan (CKD) dan disusuli dengan pelancaran model lain.

Menurut beliau, ke­semua cawangan syarikat itu akan memaparkan logo baharu itu secara berperingkat-peringkat dan perubahan itu bakal diselesaikan dalam tempoh dua tahun,

“Penjenamaan Proton bukan sekadar melalui logo dan slogan baharu semata-mata tetapi sebagai tanda melambangkan aspirasi kami dalam memberi komitmen kepada para pelanggan.

“Sebab itulah Proton tidak tergesa-gesa melancarkan penjenamaan baharu ini pada permulaan perjalanan bersama Zhejiang Geely Holding Group pada 2017.
 

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90