Top Ad 728x90

, , ,

Sistem Pembayaran Tunai Elektronik Boost

Sistem Pembayaran Tunai Elektronik Boost




Mulai 15 Jan 2020, anda boleh mula menuntut e-Tunai Rakyat RM30 anda melalui aplikasi e-dompet Boost

Inisiatif e-Tunai Rakyat ini dibawakan Khas oleh Kerajaan Malaysia. Rakyat Malaysia yang memenuhi kriteria di bawah boleh mendapatkan RM30 secara satu kali dengan Boost.

Antara kedai yang menawarkan sokongan kod QR Boost adalah Watson, Caring Pharmacy, Tesco, Giant, Speedmart 99, KFC, Tealive, MBO, TGV, Shell, Chicken Rice Shop dan banyak lagi.

Dompet digital Boost turut menawarkan banyak ciri dan pelbagai promosi menarik.

Pembelian Tiket Pengangkutan Awam

Pengguna Boost turut menggunakannya dalam melakukan pembayaran nirtunai untuk pengangkutan awam termasuk KLIA Ekspress, KTM, EzCab, CatchThatBus, dan juga CityCarPark. Menerusi langkah ini, ia menjadikan Boost lebih mesra pengguna, selamat dan mudah diuruskan menerusi satu dompet digital sahaja.
Pembayaran Bil-Bil Utiliti Dan Ganjaran Wang Tunai

Bukan itu sahaja, pengguna Boost boleh menggunakan pelbagai perkhidmatan lain termasuk tambah-nilai prabayar, bayaran bil-bil utiliti, pulangan tunai dan ganjaran wang tunai segera melalui ciri “Shake”. Malah, Boost juga turut menawarkan kemudahan membayar di kedai fizikal dengan mengimbas kod QR.

Pembayaran Secara Nirtunai Di Klinik Kesihatan

Menarik mengenai dompet digital Boost ini, pengguna kini boleh membuat pembayaran di klinik kesihatan terpilih. Menerusinya, pengguna akan dikenakan caj pendaftaran sebanyak RM1 untuk perkhidmatan kesihatan am, dan RM5 untuk perkhidmatan pakar. Caj berkenaan kini boleh dibayar menggunakan dompet digital Boost. Penggunaan dompet digital Boost di klinik kesihatan dan hospital akan diperluaskan secara berfasa dalam jangkamasa dua hingga tiga tahun lagi.

Menyumbang Derma Secara Nirtunai

Selain pembayaran di klinik, Boost juga hadir dengan fungsi lain pada aplikasi iaitu E-Derma. Ciri ini berfungsi bagi penggunaan sumbangan sosial secara nirtunai. Terdapat 30 badan kebajikan dan rakan NGO telah turut serta dalam platform ini.

Untuk maklumat lanjut mengenai Boost : https://www.myboost.com.my/

 

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90