Pelanggan BSN diminta mohon pakej susun semula pembiayaan

 

Bank Simpanan Nasional (BSN) menyeru agar pelanggan yang terjejas oleh pandemik COVID-19 untuk menghubungi pihak bank bagi mendapatkan bantuan yang bersesuaian. 

Pakej Penyusunan Semula Pembiayaan yang ditawarkan oleh Bank Simpanan Nasional (BSN) masih dibuka sehingga 31 Disember depan.

Ketua Eksekutif BSN, Datuk Yunos Abd Ghani, berkata pelanggan yang masih belum memberi maklum balas diminta segera memohon Pakej Penyusunan Semula Pembiayaan.

"Kami menasihatkan agar pelanggan yang berhasrat memohon bantuan untuk menghubungi kami dengan kadar segera kerana proses bagi meneliti setiap permohonan akan mengambil masa".  

Tiga sektor utama pelanggan mikro yang telah memohon Pakej Penyusunan Semula Pembiayaan BSN adalah daripada sektor perdagangan runcit, perdagangan borong serta penjualan dan pembaikan kenderaan.

BSN turut menegaskan kepada pelanggannya bahawa sebarang bantuan pembayaran yang diambil tidak akan menjejaskan status Sistem Maklumat Rujukan Kredit Pusat (CCRIS) mereka.

Pelanggan boleh mengunjungi cawangan utama BSN di seluruh negara (kecuali Kedah) serta cawangan–cawangan terpilih di Kuala Lumpur dan Selangor.

Bagi Negeri Kedah pula, pelanggan boleh berkunjung ke cawangan BSN Aman Jaya.

Senarai cawangan BSN yang beroperasi boleh didapati melalui laman sesawang www.mybsn.com.my.

Untuk keterangan lanjut, sila hubungi pusat hubungan BSN melalui talian 1-300-88-1900. 

Sumber : BERNAMA

Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url