Top Ad 728x90

iPhone terbaru dijual 24 Jun 2010


SAN FRANCISCO – Firma gergasi Apple Inc. kelmarin mendedahkan gajet terbaru iPhone 4 yang lebih canggih dan akan dijual di Amerika Syarikat (AS) mulai 24 Jun depan pada harga antara AS$199 (RM662) atau AS$299 (RM994).

Ketua Pegawai Eksekutif Apple, Steve Jobs mendedahkan iPhones baru itu pada Persidangan Pemaju Perisian Apple di sini.

Ketebalan iPhone 4 kurang 10 milimeter daripada iPhone 3GS yang dilancarkan pada tahun lalu namun ia mempunyai skrin lebih besar dan jangka hayat bateri lebih lama. Versi terbaru itu tampil dengan sebuah kamera kecil di depan gajet tersebut untuk membolehkan pengguna melakukan perbualan menerusi persidangan video selain sebuah lagi kamera lima mega piksel.

Gajet terbaru itu akan mengandungi versi terkini perisian telefon bimbit Apple dikenali sebagai iOS4 yang dilancarkan pada April lalu.

Aplikasi terbaru iPhone 4 turut meliputi permainan komputer popular Farmville selain Netflix untuk pengguna menonton video yang dimuat turun daripada komputer peribadi.

– AP

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90