Top Ad 728x90

, ,

Laman web cari pembantu rumah

Orang ramai yang mempunyai kesukaran mendapatkan pembantu rumah atau ingin menawarkan khidmat dalam sektor itu kini boleh berbuat demikian menerusi lamanweb www.oranggaji.com

Laman web itu, yang dibangunkan oleh Homeneed Services Sdn Bhd, memberi peluang kepada bakal majikan mengiklankan perkhidmatan yang mereka inginkan manakala pemberi khidmat pula boleh mengiklankan khidmat yang mereka tawarkan.

Pengarah Urusannya Nazari Zain berkata perkhidmatan ini terbuka kepada lelaki atau perempuan berumur 18 tahun ke atas dan tiada bayaran dikenakan.

"Kami percaya ramai penganggur seperti pelajar lepasan sekolah, institusi pengajian tinggi boleh mendapat manfaat daripada usaha ini.

"Suri rumah dan ibu tunggal juga dipelawa kerana khidmat boleh diberikan secara datang dan balik pada hari dan masa yang dipilih," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Beliau berkata laman web itu merupakan satu alternatif untuk membantu majikan yang menghadapi masalah mendapatkan pembantu rumah bagi menjaga kanak-kanak, menjaga warga emas atau yang sakit.

Nazari berkata laman web itu turut menawarkan khidmat seperti tukang kebun, pemandu, membayar bil, bidan, membasuh tangki air dan menjaga wanita lepas bersalin.

Bagi pemberi khidmat pula, beliau berkata mereka boleh mengiklankan jenis khidmat yang ingin mereka tawarkan beserta bayaran yang dipohon sama ada mengikut jam, sehari atau bulan.

"Laman web ini kian diminati oleh majikan kerana kami amat fokus kepada membantu mencari pengurus untuk keluarga di Malaysia tambah-tambah lagi semakin ramai yang mencari rakyat tempatan untuk diberi kerja," katanya.

- Bernama

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90