Top Ad 728x90

,

Tarikan baru di Kuala Terengganu

Dalam usaha menghidupkan suasana malam di Dataran Shahbandar di sini sebuah skrin layar besar dibina untuk siaran program-program berbentuk kekeluargaan dan kemasyarakatan.

Datuk Bandar Majlis Bandaraya Kuala Terengganu (MBKT), Datuk Mohd. Azlan Dagang berkata, kerajaan negeri membelanjakan RM800,000 untuk pembinaan skrin layar tersebut.

Katanya, skrin itu merupakan salah satu alternatif memastikan kawasan bandar raya itu 'hidup', selain memastikan peningkatan dan pembangunan ekonomi negeri.

Beliau berkata, ia akan mula beroperasi dengan penyiaran perlawanan Kejohanan Bola Sepak Piala Dunia 11 Jun ini.

''Skrin besar dibina untuk mencipta keindahan kawasan di Shahbandar dan orang ramai boleh membawa keluarga untuk meluangkan masa di sana. Kita turut menyediakan program Astro.

"Kita atur supaya malam di Kuala Terengganu lebih hidup dan usaha ini untuk memastikan gejala mat rempit berkurangan," katanya.

Beliau berkata demikian selepas Majlis Lawatan Khas bersama Anak- Anak Yatim Darul Falah ke Tapak Permainan Euro Fun Park dan Tapak Ekspo Usahawan Tani di Dataran Shahbandar di sini malam tadi.

Turut hadir Pengarah Lembaga Pemasaran Pertanian Persekutuan Terengganu, Hasan Jusoh, Ketua Pegawai Eksekutif Image Promote, Tun Baharum Tun Abd Razak dan Penolong Pengetua Asrama Anak Yatim Darul Falah, Mohd. Al-Hafiz Awang.

Konsep baru itu dilihat mampu menarik pelancong dan penduduk di kawasan berdekatan merasai keindahan malam di bandar raya ini.

- UTUSAN

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90