Top Ad 728x90

, , , ,

JAWATAN PENOLONG PENGUASA IMIGRESEN GRED KP27


JAWATAN PENOLONG PENGUASA IMIGRESEN GRED KP27

Gred: KP27   
         
Kumpulan: Sokongan / Pengurusan dan Profesional (Skim Perkhidmatan Bersepadu)    
         
Kem/Jab: Jabatan Imigresen Malaysia

Gaji:

P1 : RM1,361.14 - RM3,454.53
P2 : RM1,439.77 - RM3,659.75
P3 : RM1,521.80 - RM3,871.59

Kadar Kenaikan Tahunan : RM145.00

Syarat Lantikan:
    Calon bagi lantikan hendaklah memiliki kelayakan seperti berikut :
   
    LANTIKAN KE JAWATAN PENOLONG PENGUASA IMIGRESEN GRED KP27
    (a)     (i)     Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan; atau
GRED KP27 [ Gaji Permulaan P1 : RM1,361.14 ]
               
          (ii)     Sijil Tinggi Agama Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan; atau
GRED KP27 [ Gaji Permulaan P1 : RM1,361.14 ]
               
          (iii)     diploma dalam bidang pentadbiran awam yang diiktiraf oleh kerajaan daripada institusi-institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya.
GRED KP27 [ Gaji Permulaan P1 : RM1,661.95 ]

     Deskripsi Tugas :    
       
    Penolong Penguasa Imigresen Gred KP27
Bertanggungjawab dalam aspek operasi, penguatkuasaan, pencegahan dan keselamatan negara.

Penguasa Imigresen Gred KP41
Bertanggungjawab dalam aspek operasi, penguatkuasaan, pencegahan dan keselamatan negara, latihan, penyelidikan, perancangan dan pembangunan.



8 Comment:

  1. Muhammad shahrim bin mohd faudzi.
    Tuan/Puan
    saya sudah lama memohon untuk bekerja dengan imigresen. tetapi saya tidak di panggil temuduga dan sebagainya.saya berharap pihak tuan dapat membuka ruang untuk saya berhidmat dengan imigresen. disini saya sertakan emeil. yenpokdara@yahoo.com

    BalasPadam
  2. Nak tanya temuduga imigresen dah dibuka ke?dinyatakan bahawa saya lulus untuk program assessment center(PAC) tapi mengapa sampai sekarang masih belum ada jawapan untuk temuduga?

    BalasPadam
  3. Jaidi: kalau x silap saya awak leh bukak laman web SPA untuk cek either dipanggey temuduga or not. kelmarin dah up lam website

    BalasPadam
  4. Rosmatunisah:saya ingin bertanya, pemegang sijil ijazah berkelayak untuk memohon jawatan penolong penguatkuasa imigresen kp27?
    Terima kasih.

    BalasPadam
  5. Saya Norhafeez , Berminat untuk berkhidmat dengan jabatan tetapi tiada peluang , saya ada memohon jawatan pegawai imigresen KP17 melalui spa tetapi setiap kali saya semak hingga waktu tamat tempoh 2 Febuari Masih Tiada jawapan Dan saya semak sekali lagi selepas seminggu saya latihan dengan jabatan Sukarelawan ( RELA )...jawapan yg diterima amat mengecewakan sedangkan sebelum itu masig belum ada keputusan ( pada 2hb Feb ) ada tak altenatif lain utk memohon,,,

    BalasPadam
  6. Penantian utk sesi temuduga. Najwa zainol (B)

    BalasPadam
  7. Assalamualaikum , saya Mohamad Akil Bin Mohamad , saya sedang belajar dalam diploma Law Enforcement Administration , dengan kelulusan tu boleh ke apply untuk pegawai imigresen gred Kp27 ? tq ..

    BalasPadam

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90