Top Ad 728x90

Wanita yang terbaik

Dari Abi Hurairah (RA. ) Rasulullah ( SAW) pernah ditanya: “Siapakah wanita terbaik” (solehah) . Jawabnya: “Ialah wanita yang menggembirakan kamu bila dilihat kepadanya dan sentiasa patuh dan taat bila disuruh, tidak menyalahinya pada dirinya dan hartanya dengan apa yang dibencinya (Hadis Riwayat Nasai dan Baihaqi).

Huraiannya:

Dalam hadis ini, Rasulullah saw menggambarkan bakal isteri yang solehah itu ialah wanita yang menawan dan pandai menggodanya. Disamping bersikap taat dan patuh kepada arahan suaminya dan tidak akan menyalahinya dalam sebarang kemahuannya (yang tidak bertentangan dengan agama) dalam pergaulan dan perbelanjaan hartanya. Itulah wanita solehah yang harus menjadi pilihan hati kaum lelaki.

Kesimpulannya:

Wanita terbaik bakal wanita pilihan itu ialah wanita yang solehah iaitu mereka menarik pandangan suami dan sentiasa taat dan mengikut kehendak suaminya.

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90