Top Ad 728x90

, ,

HIDUP BERANI UNTUK GAGAL


"HIDUP BERANI UNTUK GAGAL"

Sebelum saya teruskan dengan Contest "HIDUP BERANI UNTUK GAGAL", saya ingin memberi sedikit motivasi kepada anda mengenai topik HIDUP BERANI UNTUK GAGAL. Seorang kawan saya mengeluh, dia mengalami kekecewaan dalam kehidupannya. Semangat hidupnya semakin menurun, semangat juangnya hampir habis. Dia berasa sudah letih bekerja keras dalam hidupnya, namun belum mencapai kejayaan yang diinginkan. Hidupnya gagal dan terus gagal. Dunia seakan runtuh baginya.

Pernahkah anda mengalami hal yang sama? Marilah kita melihat realiti kehidupan. Setiap orang pernah mengalami kekecewaan dan kegagalan dalam hidup. Bahkan kadangkala semuanya akan datang sekaligus menimpa seseorang. Kalau sudah demikian, kita merasa dunia seakan musnah. Hidup menjadi terasa berat dan seperti memikul beban yang tinggi. Biasanya banyak orang kemudian melihat segala sesuatu itu dari segi negatif.

Bagaimana untuk bangkit kembali?

Bagaimana caranya membangkitkan semangat kita yang sudah turun?

"HIDUP BERANI UNTUK GAGAL"

1. Lakukan Perkara Positif Untuk Diri Sendiri

Marilah sekarang kita mencuba melihat sesuatu dari sudut pandangan lain iaitu dari segi yang positif. Lakukanlah sesuatu hal kecil-kecil dulu yang positif. Yang terpenting bertindak dari awal. Lakukan tindakan untuk diri sendiri yang positif. Dengan melakukan tindakan positif untuk diri sendiri akan dapat mengubah sikap hidup anda. Anda akan terfokus pada hal-hal positif sehingga melupakan hal yang negatif. Hari-hari anda akan berubah lebih baik.

2. Lakukan Hal Positif Untuk Orang Lain

Meskipun kecil, lakukan hal positif untuk orang lain. Fikirkan sejenak, apa yang dapat anda kerjakan untuk orang lain. Kemudian bertindaklah. Misalnya menolong orang lain, melayani orang lain dan memikirkan cara menyelesaikan masalah orang lain. Ingatlah bahawa hidup kita tidak untuk diri kita sendiri sahaja. Hidup juga untuk memikirkan orang lain. Demikian juga orang lain dicipta untuk melengkapi hidup kita. Memikirkan orang lain, sebenarnya juga memikirkan diri sendiri. Memikirkan orang yang berada dalam kesusahan dan kesulitan, sama halnya dengan membantu diri sendiri. Sekarang giliran andalah memperbaiki hidup melalui orang lain.

3. Bangun dengan Dunia Hidup Baru

Kegagalan dalam kehidupan adalah lumrah hidup di dunia ini. Walaupun hari ini kita gagal, esok kita mesti bangun dengan semangat dan kekuatan hidup yang baru. Banyak perkara positif dan baik dalam hidup anda, dan seringkali anda lupa bersyukur. Hargai dan bersyukurlah atas semua perkara baik dan positif yang sudah anda terima. Bersyukurlah di atas apa yang anda terima. Jangan takut untuk gagal kerana sekali gagal, tidak bermakna selamanya kita akan gagal. Ada masanya kita akan berjaya.

"HIDUP BERANI UNTUK GAGAL"


Contest "HIDUP BERANI UNTUK GAGAL" telah dilancarkan dengan menawarkan hadiah lumayan berjumlah lebih RM3,750. Contest ini dianjurkan atas sokongan sponsor seperti DSGClicks, Berani Gagal Network, One Malaysia Blogshops, Anisha Online Mall dan Saudacare.

"HIDUP BERANI UNTUK GAGAL"

Contest ini mudah sahaja iaitu di penghujung contest (tarikh penutup akan diumumkan kemudian), blog yang tersenarai di sesawang pencarian google.com menggunakan page the web berdasarkan browser FireFox dengan kata kunci "HIDUP BERANI UNTUK GAGAL" pada ranking 1 - 5 akan memenangi hadiah bernilai RM500 setiap seorang dan pada ranking 6 - 10 akan memenangi hadiah bernilai RM250 setiap seorang. Hadiah bertuah untuk penyertaan ke 10, 25, 50, 75, 100 dan seterusnya setiap gandaan 25 bernilai RM50.

PENTING : Jangan lupa letakkan ayat - Saya dapat tahu contest "HIDUP BERANI UNTUK GAGAL" dari blog MY ADHA : http://myadha.blogspot.com
(Letakkan di bahagian atas artikel anda)

Sertai cabaran Contest "HIDUP BERANI UNTUK GAGAL" sekarang! KLIK DI SINI UNTUK MELIHAT SYARAT-SYARAT CONTEST DAN MEMENANGI HADIAH LUMAYAN

"HIDUP BERANI UNTUK GAGAL"

15 Comment:

  1. terima kasih turut serta. blog ini tersenarai peserta ke 14. Terus bersama kami.

    BalasPadam
  2. selamat berjaya jugak untuk bro
    sama2lah kita meriahkan persada maya ni :)

    BalasPadam
  3. wah... meraih jugak ye...
    berusaha ya...semoga berjaya(pinjam kata2 semangat dari citer jepun)

    BalasPadam
  4. Salam bro..
    good luck utk bro juga..
    tahniah sebab berani mencuba..

    BalasPadam
  5. Salam sejahtera Adha. Baru lah AJ leh sampai kat blog Adha setelah lama cam gambar avatar di MyBlogLog.

    Huhu ada contest ini AJ mai sini. Bagus2x Artikel En. Adha ini.

    AJ pun baru aja sertai Contest ini. :-)

    Keep work ya. Good luck. Owah rangking Alex pun dah 58K bagus2x

    BalasPadam
  6. Boleh lah nanti buat Link Exchange kat Blogroll :-)

    Selamat berkenalan :-)

    BalasPadam
  7. salam bro..

    blog yg menarik
    post yg menarik
    keep on blogging
    and gudluck 2 u..

    BalasPadam
  8. Contest ni belum tamat lagi rupanya. Ada masa lagi.

    BalasPadam
  9. Bro bantu pilih entri terbaik dan kalau sudi tolong promosikan sekali.

    BalasPadam

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90