Top Ad 728x90

Sejadah gambar buah mahjong


BATU PAHAT - Seorang lelaki terkejut apabila mendapati sejadah yang digunakan di sebuah surau berhampiran kawasan Parit Besar dekat sini baru-baru ini mempunyai tenunan berupa buah dadu yang digunakan dalam permainan mahjong.

Lelaki terbabit, Shahril Abdullah, 52, berkata, ketika hendak menunaikan solat, dia mengambil sehelai sejadah yang kelihatan agak baru.

"Namun, sebaik nampak sesuatu yang pelik, saya guna sejadah lain untuk solat.

"Sejadah itu kemudian saya bawa balik bagi mengelak orang lain menggunakannya," katanya.

Tetapi, katanya, selepas beberapa hari, dia berasa terpanggil untuk memaklumkan perkara berkenaan kepada pihak akhbar kerana khuatir terdapat lagi sejadah sama di negara ini.

Jelasnya, sejadah yang mempunyai tenunan berbentuk buah dadu itu dipercayai diimport dari luar negara berdasarkan cebisan notis buatan Turki yang terdapat pada sejadah terbabit.

Beliau berharap pihak berkuasa dapat memantau penjualan sejadah di pasaran agar sejadah dengan hiasan seperti itu tidak dijual oleh mana-mana pihak.

- KOSMO!

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90