Top Ad 728x90

,

BSN bakal perkenal khidmat IBFT

KUALA TERENGGANU 28 Mei - Bank Simpanan Nasional (BSN) akan memperkenalkan produk perbankan internet baru, pemindahan dana antara bank (Inter bank fund transfer - IBFT).

Difahamkan, pada masa ini, inisiatif tersebut masih di peringkat percubaan di kalangan kakitangan untuk memastikan keberkesanan tanpa sebarang masalah sebelum diperkenalkan kepada orang ramai.

Selain itu, perkhidmatan penghantaran dan pemindahan wang ke Indonesia melalui jalinan kerjasama BSN dan Bank Rakyat Indonesia (BRI) akan diperkenalkan.

Menurut satu kenyataan, perkhidmatan seumpama itu dikenal pasti dapat mempermudahkan urusan pembayaran atau transaksi perbankan yang dilakukan oleh pelanggan BSN dan orang ramai.

Katanya, pada masa ini BSN mempunyai lebih tujuh juta pelanggan di seluruh negara dengan simpanan berjumlah RM10.8 bilion.

Kini BSN mempunyai 380 cawangan dengan 780 mesin teller automatik (ATM) dan 107 mesin deposit tunai (CDM) di seluruh negara.

Sementara itu, BSN Negeri Terengganu mengadakan majlis Hari Bersama Pelanggan Korporat BSN semalam dalam usaha merapatkan jalinan perhubungan kerjasama perbankan dengan organisasi korporat, pusat pengajian tinggi awam dan swasta.

Seramai 100 wakil daripada pelbagai sektor hadir pada majlis tersebut yang dirasmikan oleh Pengarah BSN Negeri Terengganu, Hafis Hashim.

Sempena majlis itu juga, pelanggan korporat turut diberi penerangan dan pendedahan mengenai produk-produk BSN seperti mikro kewangan, pinjaman perumahan, pinjaman peribadi, kad kredit dan MEPS.

Majlis itu diadakan di setiap negeri dan akan diteruskan dalam usaha mengekal dan mempertingkatkan lagi hubungan perniagaan di samping menawarkan perkhidmatan yang setanding dengan bank-bank lain.

"Dengan sambutan yang menggalakkan daripada pelanggan korporat, BSN akan terus berinisiatif untuk memastikan sistem penyampaian perkhidmatan yang ditawarkan adalah lebih efisien serta berkualiti di samping mempelbagaikan produk yang lebih berinovatif dan dinamik," ujar kenyataan itu.

Dalam perkembangan lain, BSN akan mengadakan Mega Karnival Cabutan Sijil Simpanan Premium (SSP) Mei 2010 di Mydin Mall di sini, pada Sabtu ini.

Sempena Mega Karnival itu, pelbagai acara turut diadakan antaranya karaoke terbuka dan persembahan tarian. Selain itu turut disediakan kaunter ekspres dan promosi bagi pembelian SSP secara dalam talian.

- UTUSAN

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90