Top Ad 728x90

,

Rosyam Nor nafi RNG terbabit skim cepat kaya

Pelakon yang juga Duta Power Root, Rosyam Nor menegaskan Rosyam Nor Group (RNG) yang diketuainya cuma bertindak sebagai jenama kumpulan yang menggerakkan aktiviti keahlian untuk Power Impian International Sdn Bhd dan bukan syarikat skim cepat kaya.

Rosyam menjelaskan, RNG menyokong Power Impian yang berdiri di bawah Kumpulan Power Root dalam menjalankan aktiviti perniagaan jualan langsung (MLM) menerusi produk kesihatan yang memerlukan setiap ahlinya membayar RM1,160 sebagai yuran keahlian.

Sehubungan itu, Rosyam menafikan beliau cuba menipu ahli yang berdaftar di bawah RNG seperti didakwa pengirim e-mel, Iman seperti yang dilaporkan dalam B*Pop iaitu sisipan akhbar Berita Minggu pada 20 Jun lalu.

Menjelaskan situasi sebenar, Rosyam berkata, mereka bukannya menjual rangkaian atau downline, sebaliknya menjual produk dan setiap ahli perlu sama-sama menjana pendapatan untuk mendapatkan pulangan.

Saya pula melakukan semua ini bagi membalas jasa baik peminat serta berkongsi rezeki bersama mereka. Jika saya hendak menipu, saya boleh meletakkan 3,000 ahli berdaftar di bawah RNG di bawah nama saya seorang. Tetapi, saya tidak berbuat demikian kerana saya ingin berkongsi bersama mereka. Jadi, saya amat sedih apabila saya dituduh sedemikian, katanya.

Antara lain, pengirim e-mel berkenaan mendakwa pelakon itu gagal menunaikan janjinya memberikan pulangan kepada ahli kumpulan itu selepas dua minggu atau selewat-lewatnya sebulan setelah menjadi ahli.

Masalahnya, sebahagian peserta terus mendaftar tanpa mendengar keseluruhan ceramah yang saya berikan. Mereka tersilap pemahaman. Kami sebenarnya akan membayar bonus pada setiap dua minggu itu, bukannya mendapat duit pulangan. Bonus itu pula berdasarkan kemasukan ahli baru, katanya.

Mengenai pengirim e-mel, Rosyam mengaku beliau tidak mengenali penulisnya.

- BERITA HARIAN

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90