Top Ad 728x90

Samsung B7722 - Mudah dengan dua kad


Mempunyai dua telefon bimbit sudah menjadi kebiasaan di kalangan masyarakat, satu untuk karier dan sebuah lagi untuk santai atau keluarga.

Bagaimanapun menggunakan dua telefon agak merimaskan kerana pengguna keliru telefon mana berbunyi.

Ketika diberikan telefon bimbit dua kad SIM Samsung model B772, penulis dengan berat hati menerima kerana terpaksa mengembalikan Samsung GalaxyS.

Menarik juga menggunakan telefon dua kad SIM Samsung kerana skrinnya yang lebar serta mudah untuk mengubah daripada satu kad SIM kepada satu lagi hanya dengan menyentuh satu butang.

Samsung B7722 menampilkan skrin sentuh berukuran 3.2 inci dengan resolusi 240 x 400 piksel dan menyokong 256 K warna.

Telefon bimbit berkenaan juga mempunyai kamera dengan 5 megapiksel yang menyokong auto fokus dan flash LED.

Kameranya boleh merakam imej dengan resolusi maksimum 2592 x 1944 piksel dan video QVGA dengan resolusi 320 x 240 piksel.

Dengan memori 270 MB dan menyokong kad memori mikro SD atau mikro SDHC, ia boleh ditingkatkan sehingga 32 GB selain mempunyai pelabuh mikro USB bagi mengecas serta memindahkan data,

Mempunyai perayauan HTML Dolphin bagi menyokong WAP dan RSS dan menyokong pilihan sambungan Bluetooth 2.1 dan WiFi 802.11 b/g

Kualiti binaannya terbaik menjadikan telefon pintar ini kukuh dengan paparan skrin sentuh 3.2 inci hampir memenuhi bahagian depan telefon.

Di bahagian bawah skrin terdapat tiga butang di bahagian bawah skrin dengan butang tengah adalah butang utama manakala butang kiri sebagai butang telefon dan di kanan menamatkan perbualan atau menutupnya.

Bahagian kiri telefon bimbit terdapat pelabuh mikro USB dan pengawal bunyi sementara di kanan pula terdapat kamera dan butang bagi mengubah antara dua kad SIM serta kunci skrin.

Menggunakan antara muka TouchWIZ, ia mempunyai tiga skrin utama serta empat ikon yang memberikan akses kepada aplikasi yang biasa digunakan seperti buku telefon, mesej, menu dan papan kekunci.

Menurutnya mempunyai ikon sehingga tiga muka surat termasuk aplikasi seperti Facebook, MySpace, Google Maps yang diletakkan pada skrin utama.

Antara muka yang menarik membenarkan pengguna gaya dan saiz font.

Selain boleh menghantar dan menerima SMS dan MMS, B7722 juga menyokong emel dengan fail attachment sehingga 5 MB.

Sambungan 3G disediakan oleh B7722 tetapi hanya boleh diaktifkan oleh hanya satu daripada 2 kad SIM.

Status isyarat kedua-dua kad SIM dipaparkan tetapi hanya satu yang aktif yang mempunyai lampu hijau.

Samsung B772 boleh didapati di pengedar sah dengan harga runcit RM1,099.

- UTUSAN

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90