Top Ad 728x90

Yes kadar terendah di Malaysia


YTL Communications Sdn. Bhd. (YTL Comm) yang melancarkan perkhidmatan 4G hari ini, menawarkannya pada kadar terendah di dalam industri.

Para pengguna hanya perlu ‘bayar semasa guna’ sembilan sen untuk tiga megabit data, satu minit panggilan atau satu perkhidmatan pesanan ringkas.

Perkhidmatan 4G yang dikenali Yes itu turut menawarkan rebat sehingga 30 peratus untuk memberi kuasa kepada pengguna yang mengguna jumlah tinggi data, kata Pengerusi Eksekutifnya, Tan Sri Francis Yeoh.

Ini akan mengurangkan secara berkesan kadar yang sedia menarik itu kepada serendah dua sen setiap MB atau RM20 setiap GB dan pada masa yang sama memberikan kuasa kepada pengguna menguruskannya sendiri.

Yeoh berkata, perkhidmatan Yes didatangkan dengan akses Internet berkelajuan tinggi dan nombor telefon bimbit menjadikan pengunaan data dan suara disepadukan.

‘‘Pelanggan kami bukan sahaja dapat mengakses data bergerak berkelakuan tinggi tetapi juga dapat menikmati perkhidmatan suara, perbualan dalam talian dan perkhidmatan SMS yang dapat diakses di seluruh dunia melalui Internet.

‘‘Rakyat negara ini yang ke luar negara dapat berhubung dengan rakan dan keluarga di Malaysia melalui Yes pada kadar tempatan tanpa perlu risau dengan kadar bayaran perayauan,” kata beliau pada sidang akhbar sebelum majlis pelancaran perkhidmatan Yes di sini hari ini.

Hadir sama Ketua Pegawai Eksekutif YTL Comm, Wing Lee.

Pelancaran Yes telah disempurnakan oleh Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Yeoh berkata, Yes telah meletakkan paras tertinggi inovasi dengan menyepadukan perkhidmatan data dan suara, kelajuan sehingga lima kali lebih baik dari perkhidmatan 3G, pada harga mampu milik, peralatan baru dan peralatan komunikasi direka bagi menjadikan jalur lebar relevan, menarik dan mampu milik.

‘‘Sehingga pelancaran perkhidmatan itu hari ini, sebanyak 65 peratus penduduk Semenanjung Malaysia akan dapat menikmati perkhidmatan Internet bergerak terpantas bersuara melalui rangkaian Yes 4G.

Yes Life adalah aplikasi komunikasi bersepadu yang secara efektifnya dengan peralatan dihubungkan kepada Internet kepada telefon.

Yeoh berkata, Yes memberikan nilai kepada pelanggan kerana ia merupakan perkhidmatan tanpa kad sim dan didatangkan dengan pengenalan pengguna (user ID) dan nombor telefon mudah alih yang dapat digunakan bagi semua peralatan.

Pada majlis itu, YTL Comm dan Samsung turut memperkenalkan telefon 4G pertama di dunia yang dikenali sebagai Yes Buzz.

Ia merupakan pelengkap kepada kepada peralatan 4G yang lain seperti Yes Huddle (router 4G) yang dapat menghubungkan lima peralatan dalam satu masa, 4G USB dikenali sebagai Yes Go dan Yes Zoom. Ia merupakan router 4G yang direka untuk kegunaan pejabat dan rumah.

Bagi melanggan perkhidmatan Yes, pengguna hanya perlu menempahnya di www.yes.my untuk mendapatkan pengenalan pengguna Yes dan nombor telefon mudah alih 018.

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90