Top Ad 728x90

PlayStation pada telefon bimbit Xperia


BUAT julung-julung kalinya di Malaysia, Sony Ericsson memperkenalkan telefon bimbit pintar dengan aplikasi PlayStation pertama di dunia, Xperia PLAY.

Kombinasi gajet telekomunikasi bersama fungsi permainan video konsol popular, PlayStation itu bakal melengkapkan penjenamaan Xperia sebagai peranti telefon bimbit pintar hiburan terbaik.

Menurut Pengurus Besar Sony Ericsson Singapura dan Malaysia, Peter Ang, kehadiran model itu dilihat mampu menyempurnakan misi Sony Ericsson memenuhi keperluan hiburan pengguna di negara ini.

‘‘Kami percaya, ramai penggemar gajet di negara ini sudah lama menantikan kehadiran model telefon bimbit yang mengintegrasi pelbagai fungsi seperti permainan video, aplikasi, pelayaran web dan laman sembang.

‘‘Jadi, sudah tiba masanya untuk mereka menikmati kesemua pengalaman itu secara lebih menarik dan berkualiti,’’ jelasnya pada majlis pengenalan model Xperia PLAY di Litar F1 Sepang, Selangor baru-baru ini.

Xperia PLAY disokong oleh pacuan sistem operasi Andoroid 2.3 (Gingerbread) dengan pemproses Scorpion ARMv7 1GHz.

Melengkapkan keunikannya, ia hadir bersama skrin sentuh pintar pelbagai fungsi bersaiz empat inci untuk memberi keselesaan paparan dan kemudahan kawalan fungsi.

Bagi membawa pengguna mengalami dunia permainan video lebih nyata, model itu dilengkapi panel kawalan gelongsor tepi eksklusif menyerupai alat kawalan jauh pada sebuah PlayStation.

Ia merangkumi dua butang digital dan analog, dua butang tepi serta empat butang ikon Playstation iaitu pangkah, empat segi, tiga segi dan bulat.

Apa yang menarik, peranti berkenaan membenarkan pelaksanaan aktiviti permainan video secara beramai-ramai (multiplayer) dalam masa nyata.

Untuk mengoptimumkan operasi permainan videonya pula, Xperia PLAY disokong oleh pemproses grafik Andreno GPU yang dapat memberi kesan visual tiga dimensi (3D) selain gerakan video lancar 60 bingkai sesaat (fps).

Tidak cukup dengan itu, teknologi tersebut juga berupaya meminimumkan penggunaan kuasa agar jangka hayat bateri dapat bertahan lebih lama.

Daripada segi kandungan, Xperia PLAY tersedia bersama beberapa aplikasi permainan yang dibangunkan oleh syarikat-syarikat penggiat industri terkenal.

Antaranya adalah seperti Sony Computer Entertainment, Gameloft, Electronics Arts dan Glu Mobile.

Melihat dari sudut spesifikasi multimedia, Xperia PLAY disempurnakan bersama kamera 5.1 megapiksel, rakaman video, pembesar suara stereo, permainan video bergerak (motion), sokongan kad memori microSD sehingga 32 gigabit (GB) dan akses platform Android Market.

Dengan pilihan warna hitam dan putih, ia ditawarkan pada harga pasaran RM1,649.

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90