Top Ad 728x90

Portal MPPP Terima Status 5 Bintang

GEORGE TOWN: Portal Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) - www.mppp.gov.my - telah menerima anugerah lima bintang yang berstatus cemerlang dan berada di kedudukan kedua di kalangan 58 portal pihak berkuasa tempatan dari seluruh negara.

Pencapaian status lima bintang tersebut telah dikeluarkan oleh Badan Penilaian Laman Web dan Portal Kerajaan Malaysia tahun ini.

Tahun lepas MPPP memperolehi pencapaian empat bintang.

Penilaian ke atas laman portal jabatan dan agensi kerajaan termasuk pihak berkuasa tempatan ini telah dimulakan pada tahun 2005 dengan matlamat untuk membantu mempromosikan maklumat dan perkhidmatan yang disediakan oleh kerajaan.

Tahun ini sahaja badan ini menilai dan memberi status ranking kepada 1,155 buah jabatan, agensi dan pihak berkuasa tempatan di seluruh negara.

Di kalangan portal jabatan dan agensi kerajaan dari seluruh negara, MPPP telah menduduki tangga ke-5.

Penilaian tersebut dilakukan berasaskan kepada lima keutamaan iaitu penggunaan, kandungan, keselamatan, penyertaaan dan perkhidmatan yang ditawarkan.

MPPP mencapai 99 mata dalam kesemua kategori tersebut.

Yang Dipertua MPPP, Patahiyah Ismail berkata, ini adalah satu pencapaian yang membangggakan khususnya kepada pengendali portal berkenaan dan juga mereka yang bekerja untuk menguruskannya.

- MSTAR

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90