Top Ad 728x90

,

Proton Lanjut Kempen Tali Pinggang Belakang

Proton pada Khamis mengumum melanjutkan kempen pemasangan tali pinggang belakangnya dari 31 Dis, 2011, kepada 31 Jan, 2012, sebagai sebahagian daripada Kempen Tali Pinggang Belakang yang sedang dijalankan sekarang.

Sejak Kerajaan kali pertama mengumumkan pada Jun 2008 peraturan mewajibkan kenderaan dipasang dengan perkakas keselamatan, Proton telah memasang tali pinggang belakang tanpa sebarang kos kepada pemilik model Proton yang terbabit model Saga LMST dan Gen.2 yang dikeluarkan antara 2004 dan 2008.

"Kami mahu menggesa pelanggan kami dengan kereta-kereta terbabit, dan rakyat Malaysia secara umumnya, supaya bukan hanya mematuhi peraturan baharu itu bagi mengelak disaman oleh pihak berkuasa, tetapi mengguna pakai amalan menggunakan tali pinggang belakang bagi penumpang yang duduk di belakang atas faktor keselamatan," kata Pengarah Urusan Kumpulan Proton Holdings Berhad Datuk Seri Haji Syed Zainal Abidin Syed Mohamed Tahir dalam satu kenyataan.

Bagi memantapkan lagi usaha-usaha itu, lapan Pasukan Proton Mobile yang setiap satunya terdiri daripada empat kakitangan teknikal juga dihantar ke kedai kereta terpakai dan lokasi lain seperti masjid, pasar raya besar dan stesen minyak di seluruh negara pada awal bulan ini untuk menyediakan perkhidmatan kepada pemilik kereta Proton. Bagaimanapun, hanya kira-kira 17 peratus daripada 225,930 kereta yang terbabit telah dipasang dengan tali pinggang belakang.

- BERNAMA

1 Comment:

  1. This is a very Useful information shared..I am very happy to read this article..Thanks for giving us nice info. Fantastic walk-through. I appreciate this post...

    BalasPadam

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90