Top Ad 728x90

,

KDN lancar Facebook Skuad 1Malaysia

PUTRAJAYA 22 Jun - Kementerian Dalam Negeri (KDN) hari ini melancarkan laman sosial Facebook Skuad 1Malaysia sebagai satu usaha untuk mendekatkan lagi dengan golongan remaja dan belia di negara ini.
Ketua Setiausaha kementerian, Datuk Abdul Rahim Mohd. Radzi berkata, laman sosial itu akan membolehkan kerajaan melalui KDN menerapkan minat dan semangat kesukarelaan dalam kalangan golongan tersebut.
Katanya, ia juga bertujuan membasmi masalah dadah dalam kalangan remaja berikutan rekod Agensi Antidadah Kebangsaan Malaysia (AADK) pada tahun lalu menunjukkan kira-kira 8,000 daripada 11,000 penagih berusia 18 hingga 39 tahun.

"Inisiatif yang diwujudkan hujung bulan lalu itu mendapat sambutan menggalakkan apabila berjaya mengumpul jumlah Like lebih 6,500 dan saya meminta AADK untuk menggandakan usaha bagi meningkatkan jumlah itu sebelum hujung tahun ini.

"Laman sosial itu amat penting kerana ia membolehkan kita menyalurkan pelbagai maklumat berkaitan kesedaran awam, pencegahan dadah, rawatan dan pemulihan, pengesanan dan pengawasan serta aktiviti Skuad 1Malaysia dan AADK seluruh negara," katanya.

Beliau berucap melancarkan Facebook Skuad 1Malaysia sempena sambutan peringatan Hari Antidadah Antarabangsa (Hada), di sini hari ini.

Turut hadir, Timbalan Ketua Pengarah (Pengurusan) AADK, Suhaimi Abdullah.
Hari Antidadah Antarabangsa bakal disambut pada 24 Jun di Matic, Jalan Ampang, Kuala Lumpur.

- BERNAMA

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90