Top Ad 728x90

,

1,246 lagi ditawar ke IPTA 2012/2013 bagi Tawaran Kedua

Seramai 1,246 pelajar tingkatan enam dan matrikulasi yang memperoleh purata nilai gred kumulatif (CGPA) 2.8 ke atas akan ditawarkan ke institusi pengajian tinggi awam (IPTA).

Pengumuman itu dibuat Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin dengan syarat semua pelajar terbabit tidak boleh memilih bidang dan universiti yang ditawarkan.

Katanya, surat tawaran akan dikeluarkan pada pertengahan Ogos ini dan kesemua mereka yang menerima tawaran itu boleh mendaftar masuk pada 1 dan 2 September ini.

"Kesemua mereka dijamin dapat menyambung pengajian di IPTA dengan syarat mereka terima apa sahaja bidang atau universiti mana yang kita tawarkan kerana ia bergantung kepada kekosongan yang ada.

"Ini memandangkan sebelum ini kebanyakan mereka yang gagal dalam kemasukan terdahulu disebabkan ketika mengisi borang permohonan rata-rata mereka menyatakan mereka tidak akan menerima tawaran selain yang diminta," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas majlis Perasmian Kompleks Penyelidikan Institut Oseanografi dan Sekitaran (INOS) serta Institut Akuakultur Tropika (Akuatrop) Universiti Malaysia Terengganu (UMT) bernilai RM32.6 juta di Kuala Terengganu.

- UTUSAN

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90