Top Ad 728x90

,

PDRM ambil 4,000 anggota baru

Polis Diraja Malaysia (PDRM) akan mengambil 4,000 pegawai dan anggota, tahun 2013 bagi menampung keperluan di seluruh negara.

Ia membabitkan 1,000 pegawai berpangkat inspektor dan 3,000 konstabel di bawah Strategi Lautan Biru Kebangsaan yang dimulakan sejak tiga tahun lalu.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein, berkata seramai 2,500 anggota polis menamatkan latihan asas di Pusat Latihan Asas Tentera Darat di Port Dickson, hari ini.


“Ini kali kedua latihan sedemikian diadakan menerusi kerjasama strategik PDRM dengan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) di bawah Strategi Lautan Biru Kebangsaan.

“Strategi ini akan diteruskan dengan pengambilan 1,000 pegawai dan 3,000 konstabel,” katanya.

Katanya, menerusi strategi itu, kerajaan berjaya menjimatkan perbelanjaan negara untuk membina pusat latihan baru, selain peruntukan itu dapat digunakan untuk memantapkan pasukan keselamatan.

Pada masa sama, beliau turut mengingatkan masyarakat menghindari amalan politik kebencian yang kini dijaja pembangkang menerusi ceramah mereka terutama menjelang pilihan raya umum.

- BERITA HARIAN

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90