Top Ad 728x90

,

PRIMAX 95 lebih cekap untuk kereta

PRIMAX 95 lebih cekap untuk kereta

 


PETRONAS PRIMAX 95, yang direka dengan Advanced Energy Formula telah diperkenalkan kepada pengguna untuk memberikan kecekapan petrol yang lebih tinggi untuk memberikan anda kilometer yang lebih jauh.

PETRONAS PRIMAX 95 baharu dengan Advanced Energy Formula dihasilkan menerusi kejayaan kejuruteraan PETRONAS dalam membangunkan teknologi bendalir automotif yang membawakan kejayaan berturut-turut kepada pasukan MERCEDES AMG PETRONAS Formula One™ dalam perlumbaan Formula One™ tahun ini.

Petrol baharu ini sememangnya direka untuk memberikan kecekapan yang lebih tinggi dan prestasi yang optimum untuk kilometer yang lebih jauh.

PETRONAS PRIMAX 95 baharu dengan Advanced Energy Formula membersihkan enjin untuk mengoptimumkan penghantaran petrol, menghasilkan semburan petrol yang lebih halus bagi menambahbaikkan pembakaran dan pelepasan tenaga.

Ia juga me ngu rangkan ge seran untuk meminimun kan kehilangan tenaga dan seterusnya meng hasilkan penjimatan petrol yang lebih baik. Ketiga-tiga fungsi ini bergabung untuk memberikan kecekapan petrol yang lebih hebat untuk penggunaan kenderaan setiap hari.

Kejayaan penghasilan PETRONAS PRIMAX 95 baharu dengan Advanced Energy Formula adalah melalui kerjasama Perunding Prestasi Teknikal PETRONAS PRIMAX dan pemandu pasukan MERCEDES AMG PETRONAS Formula One™ iaitu Lewis Hamilton, dan kumpulan jurutera dan ahli kimia PETRONAS di pusat penapisan dan penyelidikan serta makmal-makmal enjin dan kenderaan di Asia dan Eropah.

Setiap perlumbaan ditamatkan dengan menggunakan petrol kurang 30 peratus berbanding perlumbaan pada tahun lalu.

Pengetahuan dan kepintaran kejuruteraan dari litar lumba telah dipindahkan kepada petrol baharu ini melalui PETRONAS Fluid Technology Solutions™, satu kaedah pintar yang memaksimumkan prestasi kenderaan anda melalui penawaran produk yang khusus dan perkhidmatan pakar.

Kejayaan ini adalah hasil daripada komitmen berterusan PETRONAS terhadap kejuruteraan. Ia menjadi bukti kejayaan perkongsian strategik antara jurutera PETRONAS dengan pasukan MERCEDES AMG PETRONAS Formula One™.

Tentang teknologi di sebalik petrol baharu ini, Hamilton mengakui penjimatan petrol penting bagi dirinya apabila kecekapan petrol menjadi penentu kejuaraan Formula One™. Dengan jumlah petrol yang dihadkan, pasukannya perlu memastikan setiap titik PETRONAS PRIMAX yang diisi ke dalam kereta memberikan prestasi yang optimum.

Malahan pelumba Formula One™ ini memuji PETRONAS melakukan usaha yang terbaik dengan menghasilkan rumusan yang lebih hebat bagi PETRONAS PRIMAX yang telah membawa kejayaan untuk pasukannya.

PETRONAS sebagai rakan teknikal pasukan akan terus mencipta dan membekalkan petrol serta minyak pelincir terunggul untuk pasukan MERCEDES AMG PETRONAS Formula One™.

Sememangnya, inovasi diakui adalah sebahagian daripada DNA PETRONAS.

PETRONAS secara konsisten telah berusaha untuk mewujudkan standard baharu untuk industri dan akan terus mencipta penyelesaian bendalir yang inovatif untuk para pelanggan.

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai PETRONAS PRIMAX 95 baharu dengan Advanced Energy Formula, sila layari www.mymesra.com.my

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90