Top Ad 728x90

, ,

Rahsia Lulus Peperiksaan MUET

rahsia lulus exam muet, peperiksaan muet


Jika anda adalah calon Peperiksaan MUET, anda pasti tahu yang anda perlu LULUS Peperiksaan MUET ini untuk melanjutkan pengajian di peringkat ijazah pertama (Degree) di Institusi Pengajian Tinggi awam IPTA) tempatan.

MUET diperkenalkan untuk mengukur tahap penguasaan Bahasa Inggeris calon-calon institusi pengajian tinggi dan juga buat  mereka yang bercadang untuk melanjutkan pelajaran ke institusi pengajian tinggi di Malaysia.

Sebab itulah peratusan GAGAL lebih kurang separuh setiap kali peperiksaan berlangsung. Ada yang mengatakannya sukar. Mereka yang mahu melanjutkan pelajaran ke Institusi Pengajian Tinggi awam (IPTA) tempatan harus mendapat sekurang-kurangnya BAND 3 dalam peperiksaan tersebut.

Serius, susah nak lulus peperiksaan MUET ni, jika melakukan persediaan pun tidak melakukannya secara menyeluruh, tapi jika anda betul nak berjaya, anda boleh mengikuti tips berjaya peperiksaan MUET  melalui link ini : http://www.rahsialulusmuet.com/hop.php?ref=my

Tahun 2016 ini khabarnya ramai yang akan mengambil semula Peperiksaan MUET sebab GAGAL dalam ujian peperiksaan lepas.

Jika diikutkan statistik Ujian Peperiksaan untuk MUET (Malaysian University English Test) yang lepas,ianya boleh dikatakan agak sukar dan ramai yang tak lepas..

66.12% dari 85,464 calon GAGAL pada Jun 2010
53.98% dari 98,662 calon GAGAL pada Nov 2010
53.2% dari 93,869 calon GAGAL pada Nov 2011
58.19% dari 85,044 calon GAGAL pada Jun 2011

Sebenarnya, kebanyakannya gagal hanya kerana mereka tidak tahu situasi sebenar dan tiadanya rujukan yang khusus tentang bagaimana peperiksaan tersebut. Jika anda ingin berjaya dalam peperiksaan tersebut, anda harus buat satu persediaan yang rapi dan khusus dan satu-satunya rujukan khusus untuk peperiksaan ini adalah http://www.rahsialulusmuet.com/hop.php?ref=my


0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90