Top Ad 728x90

Pesawat mendarat cemas di lebuh raya akibat masalah teknikal - PLUS

 

PLUS Malaysia Berhad (PLUS) mengesahkan sebuah pesawat ringan telah melakukan pendaratan cemas di lebuh raya kendaliannya berhampiran Sedenak, Johor, pagi tadi.

Menurut PLUS dalam satu kenyataan, hari ini, pendaratan itu dibuat berikutan pesawat terbabit mengalami masalah teknikal.

Bagaimanapun, PLUS memaklumkan, tiada kecederaan atau kehilangan nyawa dilaporkan dalam kejadian itu.

Selain itu, katanya, pesawat terbabit berjaya dialihkan ke kawasan selamat berdekatan lokasi kejadian dengan kebenaran Jabatan Penerbangan Awam (DCA), dan keadaan trafik lancar serta terkawal.

"Pusat Kawalan Trafik (TMC) PLUS mendapat maklumat mengenai kapal terbang hilang dari radar di Pusat Kawalan Trafik Udara (ATC) Senai pada jam 10.55 pagi tadi dan memohon PLUS memantau kawasan lebuh raya untuk memberikan bantuan sekiranya perlu.

"Pada jam 10.56 pagi, TMC mendapat panggilan daripada pengguna lebuh raya mengenai kehadiran sebuah pesawat ringan di lebuh raya di Kilometer 47.8 (arah selatan).

"Susulan itu, pasukan PLUSRonda dihantar bagi memberi bantuan, manakala pasukan bomba dan penyelamat serta Polis Diraja Malaysia (PDRM) turut dihubungi untuk tindakan lanjut.

"Sejurus tiba di lokasi, pasukan PLUSRonda membantu menguruskan trafik serta menyediakan zon selamat, dan bekerjasama dengan Jabatan Penerbangan Awam (DCA) serta pihak polis," katanya.

Sumber : Berita Harian

 

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90