Top Ad 728x90

, , ,

Tesco muktamad jual operasi Malaysia dan Thailand kepada CPRD

 

Tesco Plc menjangkakan penjualan perniagaannya di Thailand dan Malaysia kepada CP Retail Development Company Ltd (CPRD) dimuktamadkan pada minggu depan.

Menurut peruncit terbesar dari Britain itu, ia berikutan semua syarat yang ditetapkan dipenuhi di kedua-dua negara bagi membolehkan jualan bernilai AS$10.6 bilion (RM43.1 bilion) itu dimuktamadkan.

"Susulan daripada pengumuman pada 9 Mac lalu bahawa Tesco bersetuju untuk menjual perniagaannya di Thailand dan Malaysia kepada CPRD.

"Lanjutan kepada pengumuman ini pada 6 November lalu, Tesco dengan sukacitanya ingin mengesahkan bahawa CPRD kini telah disemak dan berpuas hati dengan notis kelulusan rasmi di Thailand.

"Bersama dengan kelulusan yang diterima daripada Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP) di Malaysia pada 10 November lalu, bermakna tiada lagi syarat tertunggak dan penjualan ini dijangka selesai pada atau sekitar 18 Disember ini," katanya dalam satu kenyataan.

Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Tesco, Ken Murphy, berkata beliau ingin merakamkan terima kasih kepada semua rakan sekerjanya di Asia di atas kerja keras dan dedikasi terhadap pelanggan mereka sepanjang beberapa tahun ini.

"Mereka membina perniagaan yang sangat kukuh. Saya yakin perjanjian dengan CPRD ini akan memastikan bahawa mereka akan meneruskan kejayaan yang telah dikecapi selama ini.

"Penjualan ini juga membolehkan kami memberi tumpuan kepada perniagaan di seluruh Eropah dan untuk terus memberi perkhidmatan terbaik kepada pelanggan, memberi sumbangan besar terhadap defisit pencen dan nilai pulangan kepada pemegang saham," katanya.

Sumber : Berita Harian

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90