Top Ad 728x90

,

Tidak mustahil SOP lebih ketat untuk PKPD, PKPB

 

Kerajaan tidak menolak kemungkinan mengenakan prosedur operasi standard (SOP) lebih ketat bagi Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD) dan PKP Bersyarat (PKPB).

Menteri Kanan Keselamatan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, keadaan itu bergantung kepada tahap pematuhan SOP oleh orang ramai sepanjang PKPD dan PKPB dilaksanakan di kawasan masing-masing.

“Sekarang kita beri kebebasan. Kita harap rakyat menjalankan tanggungjawab mereka untuk mematuhi SOP yang dikeluarkan.

“Kalau mereka gagal mematuhinya dan Kementerian Kesihatan berasakan perlu kembali kepada keadaan asal menggunakan SOP lebih ketat, maka saya tidak menolak perkara itu akan berlaku,” katanya pada sidang akhbar hari ini.

Pada masa sama, beliau berkata, kerajaan tidak perlu mengumumkan sekatan perjalanan dari luar negara kerana ia sedang dilaksanakan bahkan pintu negara tidak dibuka untuk tujuan pelancongan.

“Kita tidak membenarkan rakyat dari mana-mana negara pun masuk ke negara kita termasuklah Britain,” katanya yang turut memberitahu, hanya golongan dengan urusan tertentu seperti diplomat dan ekspatriat dibenarkan ke Malaysia. 

 Sumber : Kosmo!

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90