Nora, Nedim sah bercerai

 


Selepas mendirikan rumah tangga selama lebih tujuh tahun, pasangan, Nora Danish dan Nedim Nazri akhirnya bersetuju untuk berpisah secara baik menerusi prosiding yang berjalan di Mahkamah Syariah Wilayah Persekutuan, Jalan Duta, di sini.

Nedim melafazkan talak satu di hadapan Hakim Syarie, Abdul Fattah Datuk Kamarudin pada jam 8.34 malam tadi.

Ketika ditemui BH Online selepas selesai prosiding, Nora atau nama sebenarnya, Nora Mohd Danish Hanif, 42, sangat mengharapkan orang ramai dapat mendoakan yang terbaik buat mereka sekeluarga.

"Saya dan bekas suami sudah mendapat persetujuan bersama untuk mengakhiri perkahwinan kami yang didirikan selama tujuh tahun. Ia berakhir di sini, malam ini.

"Apa yang paling penting, tujuan kami untuk membesarkan anak-anak dengan penuh kasih sayang dan positif.

"Jadi, saya harapkan anda mendoakan yang terbaik buat kami dan keluarga.

"Saya harap tiada teori mengenai perpisahan kami. Ini kerana kami sangat mementingkan keharmonian kedua-dua keluarga dan anak-anak," katanya ketika ditemui BH Online.

Bagaimanapun, Nedim atau nama sebenarnya, Mohamed Nedim Mohamed Nazri, 41, enggan mengulas lanjut.

Nedim hadir tanpa peguam, manakala Nora diwakili oleh peguam syarie, Ahmad Badri Idris.

Sebelum itu, Nora berjubah putih hadir bersama Nedim menaiki kereta kenderaan pelbagai guna (MPV) berwarna hitam pada jam 7.40 malam.

Terdahulu, pasangan ini dilihat gembira meluangkan masa tiga cahaya mata meraikan Hari Bapa, baru-baru ini. Nora memuat naik perkongsian momen indah bersama keluarga dalam Instagram Story (IGs) dipercayai meraikan sambutan Hari Bapa pada 16 Jun lalu.

Pada 29 April lalu, Nora mendedahkan rumah tangga dengan Nedim yang dibina sejak 2017 bergolak.

Nora dilapor mengaku dia dan Nedim berusaha menangani situasi sebaik mungkin agar tidak terjadi perkara negatif yang boleh memberi kesan kepada anak.

Dalam reaksi balas beberapa hari kemudian, Nedim dilapor menegaskan rumah tangga mereka masih dalam keadaan baik, sebaliknya, hanya 'gaduh-gaduh manja''.

Menerusi sesi 'live' Instagram (IG), Nedim dihujani pertanyaan daripada pengikut mengenai status rumah tangga bersama Nora.

"Tidak ada apa-apapun, saya sayangkan isteri saya. Tolonglah, jangan buat lawak mengarut. Janganlah cakap pasal berpisah, tak baik.

"Saya dan isteri masih baik, kami adalah rakan dan pasangan yang baik," katanya.

Nora dan Nedim mendirikan rumah tangga pada 30 Mac 2017 dan dikurniakan cahaya mata lelaki, Mohamed Neqayl berusia enam tahun.

Sebelum ini, Nora pernah berkahwin dengan Datuk Rizal Ashram Ramli atau Jejai pada 20 Jun 2006 dan dikurniakan cahaya mata lelaki, Putra Rayqal, 15, sebelum bercerai pada 2008.

Sumber : Berita Harian

Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url