Top Ad 728x90

Khidmat baru tempahan servis Perodua

Perusahaan Otomobil Kedua Sdn Bhd (Perodua) akan mewujudkan perkhidmatan baru dikenali Drop Box Services di semua 39 cawangan terpilih seluruh negara bagi memudahkan pengguna membuat tempahan servis kenderaan, bermula 15 Julai ini.

Pengarah Urusannya, Aminar Rashid Salleh, berkata menerusi kemudahan itu, pemilik kenderaan yang mengalami masalah atau mahu membaiki kenderaan boleh datang terus di cawangan berkenaan meskipun selepas waktu pejabat, ketika cuti hujung minggu dan cuti umum.

Perkhidmatan ini khas untuk kenderaan yang mengalami masalah pada hujung minggu ataupun cuti umum dan pemiliknya perlu menyertakan nama dan nombor telefon masing-masing. Petugas akan menyiapkan kenderaan berkenaan keesokan hari dan Perodua akan menghubungi pemilik selepas siap dibaiki.

Langkah itu juga adalah tanggungjawab sosial Perodua kepada pengguna dan berharap ia akan memuaskan semua pengguna.

Buat masa ini, kita hanya melakukannya di cawangan Perodua saja, tetapi jika ia berjaya, kami akan memperluaskannya kepada pusat jualan kenderaan Perodua yang lain, katanya pada program Perodua Eco-Challenge Race 2010, yang berlangsung di Litar Motor Antarabangsa Melaka (MIMC), di Ayer Keroh, Melaka, semalam.

Aminar Rashid berkata, Perodua sudah memperuntukkan RM500 juta bagi memperkenalkan Program Teknikal Perodua Remaja khusus untuk pelajar daripada keluarga kurang mampu tetapi berminat dalam bidang teknikal dan automotif.

Beliau berkata, buat permulaan, pihaknya menyediakan 40 tempat untuk pelajar bertuah ini mempelajari segala aspek dalam bidang berkenaan selama enam bulan di pusat latihan Perodua.

Perodua berharap, menerusi program ini, ia akan dapat melahirkan pelajar yang mempunyai kelebihan dalam bidang teknikal dan berpeluang dimasukkan dalam bahagian pembuatan ataupun bengkel kami, katanya.

- BERITA HARIAN

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90