Top Ad 728x90

,

Petang bermakna bagi penuntut baru UiTM


Lebih 3,000 penuntut baru Universiti Teknologi MARA (UiTM) sesi akademik baru tahun ini termasuk pelajar senior yang mengendalikan Minggu Mesra Siswa 2009 bertuah kerana dapat bersama-sama Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak bersama isteri Datin Seri Rosmah Mansor melakukan aktiviti senam seni.

Najib dan Rosmah bersama Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin dan Timbalannya, Datuk Saifuddin Abdullah, yang tiba di Stadium UiTM pada pukul 5.30 petang, terus menyertai para penuntut melakukan senam seni iaitu senaman berbentuk tarian yang diiringi dengan irama tradisional.

Para pelajar mengambil kesempatan untuk berjabat tangan dengan Perdana Menteri dan isteri yang tidak disangka-sangka menyertai mereka dalam acara senam seni, satu acara Minggu Mesra Siswa pada kali ini.

Seorang pelajar jurusan muzik, Maznor Zairi, 18, ketika ditanya mengenai kehadiran Perdana Menteri, berkata beliau berasa bangga pemimpin nombor satu negara itu dapat bersama-sama melakukan senam seni dengan para penuntut baru.

"Tak sangka Perdana Menteri datang gembira, dapat salam dengan dia," katanya.

Selepas menghabiskan masa kira-kira 30 minit melakukan senam seni dan beramah mesra dengan para penuntut, Najib dan isteri serta rombongan termasuk pelajar berjalan kaki ke Kolej Perindu, sebuah asrama lelaki yang terletak tidak jauh daripada stadium universiti itu.

Najib melawat hingga ke dalam bilik penginapan pelajar bagi meninjau kemudahan yang disediakan bahkan memasuki dan memeriksa keadaan tandas di asrama itu.

Dalam aktiviti turun padang yang dilakukan sejak menjadi Perdana Menteri April lepas, Najib sempat meluangkan masa selama 30 minit minum dan berbual bersama lebih 30 penuntut di kafetaria Kolej Perindu bagi mengetahui masalah mereka, harapan sebagai generasi baru dan pandangan mereka terhadap kerajaan masa kini. Sebelum menamatkan lawatannya, Najib menandatangani Buku Pelawat Kolej itu.

- BERNAMA

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90