Top Ad 728x90

,

Buku James Bond terbaru dihasilkan penulis Amerika

LONDON 30 Mei - James Bond, pengintip Britain yang mempunyai kemahiran canggih dan berketerampilan menarik, bakal kembali dalam pengembaraan baru karya seorang penulis kisah misteri dan penyiasatan terlaris Amerika Syarikat (AS), Jeffery Deaver (gambar), kata penerbit kelmarin.

Buku yang juga dinamakan Project X itu akan diterbitkan pada 28 Mei tahun depan bagi memperingati kelahiran pencipta 007, Ian Fleming yang meninggal dunia pada 1964.

Meskipun peminat utama ejen 007 mungkin pelik apabila seorang penulis AS menulis mengenai watak British yang terkemuka, Deavor berkata, beliau meminati Bond sejak berusia sembilan tahun dan membaca kisah tersebut walaupun berlaku Perang Dingin ketika itu.

"Saya tidak boleh menggambarkan betapa gembiranya saya rasa apabila buat pertama kali ditemui waris Ian Fleming dan bertanya sekiranya saya berminat untuk menulis buku terbaru dalam siri James Bond," kata Deaver yang juga penulis buku The Bone Collector.

Beliau mengikut jejak langkah penulis British, Sebastian Faulks yang menulis buku mengenai Bond, sejak dua tahun lalu apabila penerbit ingin mencari nafas baru bagi siri yang bermula dengan Casino Royale pada 1952.

Lebih daripada 100 juta buku Bond telah terjual di seluruh dunia tetapi kejayaan tersebut diambil alih menerusi filem yang dibintangi pelakon Daniel Craig beberapa tahun lalu.

Berbeza dengan buku tulisan Faulks yang menemukan Bond untuk bersaing dengan musuh lama iaitu Rusia dalam Perang Dingin, karya Deaver akan lebih mengembangkan watak tersebut seiring zaman pada masa kini.

Ketua Eksekutif Penerbit Hodder & Stoughton, Jamie Hodder-Williams berkata, Deaver merupakan pilihan tepat kerana gabungan aksi pantas melalui kajian teliti beliau akan menghasilkan sebuah karya yang akan menghargai Ian Fleming serta pada masa sama, bersifat kontemporari.

- AFP

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90